کد خبر: 29297
تاریخ انتشار: یکشنبه, 25 تیر 1396 - 16:14

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مشارکت سه هزار کردستانی در جشنواره کتابخوانی رضوی

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‎های ‎عمومی کردستان از مشارکت ۳ هزار کردستانی در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد.
مشارکت سه هزار کردستانی در جشنواره کتابخوانی رضوی

اسماعیل احمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: این میزان مشارکت تنها مربوط به بخش مکتوب جشنواره است و آمار بخش الکترونیکی در آینده اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هفتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در دو بخش فردی و خانوادگی برگزار می‌شود، عنوان کرد: تاکنون ۱۱۹ خانواده کردستانی در این جشنواره مشارکت کرده‌اند که بیشترین تعداد مربوط به روستای خانم‌آباد شهرستان کامیاران بوده است.

مدیرکل ‌کتابخانه‌های عمومی کردستان بابیان اینکه «اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در کردستان هم‌زمان با دهه کرامت برگزار می‌شود»، افزود: براساس برنامه این مراسم در روز ۱۲ مرداد با دعوت از برگزیدگان و همچنین علاقه‌مندان در سنندج برگزار خواهد شد.

احمدی بیان کرد: برگزیدگان پس از داوری نهایی دبیرخانه جشنواره توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور معرفی شده و در آئین اختتامیه کشوری و استانی تقدیر خواهند شد.

وی با تقدیر از مشارکت نهادهای استان در برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: سپاه بیت‌المقدس کردستان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شرکت چاپ معلم و کانون مساجد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از نهادهایی بودند که در برگزاری جشنواره از کتابخانه‌های عمومی حمایت کرده‌اند.   

احمدی افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی هرساله باهدف ترویج فرهنگ رضوی و گسترش و ترویج مطالعه با موضوع فرهنگ غنی اسلامی و سیره ائمه معصوم(ع) از طریق مطالعه کتاب‌های مرتبط با ایشان برگزار می‌شود.

وی با اشاره کتاب‌های معرفی‌شده برای سه مقطع سنی ( ۴ تا ۱۱ سال)، (۵ تا ۱۷ سال) و (۱۸ سال به بالا) افزود: «۱۰ قصه از امام رضا (ع) برای بچه‌ها» در بخش کودکان( ۴ تا ۱۱ سال)، «ماه غریب من» برای مقطع سنی نوجوان(۱۲ تا ۱۷ سال) و کتاب‌های «مهارت‌های زندگی در سیره رضوی»، «امام رضا علیه‌السلام وزندگی»، «بانوی ملکوت» و «چلچراغ» برای مقطع جوان و بزرگ‌سال (۱۸ سال به بالا) معرفی‌شده است.

وی گفت: همچنین در این دوره از مسابقه کتابخوانی رضوی، با توجه به شخصیت معنوی حضرت معصومه(س) و احمد بن موسی(ع) و تقارن برگزاری جشنواره با دهه کرامت (ولادت این دو بزرگوار در این ایام) برای بخش جوان و بزرگ‌سال علاوه بر کتاب با موضوع امام رضا(ع)، کتاب‌هایی با موضوع آن بزرگواران نیز انتخاب‌شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان تأکید کرد: به‌منظور مشارکت بیشتر روشندلان، نسخه بریل و گویای چهار عنوان از کتاب‌ها نیز در اختیار این قشر قرارگرفته است.

احمدی اضافه کرد: داوری نهایی جشنواره با توجه به دو شیوه مکتوب و آنلاین در دو حوزه جداگانه انجام و سهمیه هر یک از استان‌ها بر اساس تعداد شرکت‌کنندگان در مرکز محاسبه می‌شود.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان همچنین اضافه کرد: مراسم اختتامیه کشوری در دهه کرامت برگزار می‌شود و با اهدای ۳۱۳ جایزه یک‌میلیون ریالی از ۳۱۳ نفر از برگزیدگان بخش انفرادی و ۸ خانواده به‌صورت ویژه تقدیر می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: