کد خبر: 29298
تاریخ انتشار: یکشنبه, 25 تیر 1396 - 16:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

همدلی مسئولان و کتابداران، زمینه‌ساز حضور گسترده شهروندان فریمانی در جشنواره کتابخوانی رضوی بود

منبع : لیزنا
مسئول کتابخانه شهید مطهری فریمان خراسان رضوی با اشاره به تلاش‌ کتابداران برای گسترش جشنواره کتابخوانی رضوی، عملکرد مطلوب کتابخانه‌ها را زمینه‌ساز مشارکت گسترده فریمانی‌ها در این جشنواره دانست.
همدلی مسئولان و کتابداران، زمینه‌ساز حضور گسترده شهروندان فریمانی در جشنواره کتابخوانی رضوی بود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، مسئول کتابخانه شهید مطهری فریمان با اشاره به تلاش‌ کتابداران برای گسترش جشنواره کتابخوانی رضوی، عملکرد مطلوب کتابخانه‌ها را زمینه‌ساز مشارکت گسترده فریمانی‌ها در این جشنواره دانست.

زهرا شیردل گفت: برنامه‌های هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی پس‌از برنامه‌ریزی منسجم و دقیق در سطح کتابخانه‌های شهرستان فریمان آغاز شد.

وی ادامه داد: تشکیل ستاد هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور امام‌جمعه شهرستان و بیست تن از مدیران مدارس، صدور بخشنامه از طرف مدیر آموزش‌وپرورش فریمان به مدارس شهرستان فریمان و دعوت از مسئولین شهرهای قلندرآباد، سفیدسنگ و فرهادگرد برای حضور در جشنواره، صدور بخشنامه از طرف فرمانداری شهرستان به ادارات مبنی بر شرکت گسترده در مسابقات، صدور بخشنامه از طرف بخشداری قلندرآباد به ادارات بخش و شهرداری جهت تبلیغات گسترده از اقدامات این شهرستان در جهت برگزار پرشور جشنواره بود.

شیردل یادآور شد: توزیع تراکت و تبلیغات مسابقه در ادارات و سطح شهر، تشکیل مستمر جلسات با همکاران و تقسیم‌کار جهت حضور در مدارس طبق برنامه زمان‌بندی‌شده، معرفی یک نماینده از هر مدرسه جهت اجرای مشترک مسابقات نقاشی، حضور در بیش از ۲۰۰ کلاس و اجرای برنامه قصه‌گویی و جمع‌خوانی و درنهایت برگزاری مسابقه نقاشی، حضور در روستاهای زلزله‌زدۀ دوقلعه براشک و رزمگاه شهرستان فریمان و اجرای مسابقه نقاشی، برگزاری مسابقه نقاشی و اجرای نمایش در پارک جنگلی با همکاری اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان، بسیج، سپاه و ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر و تهیه مقدمات لازم برای شرکت مخاطبین در بخش اینترنتی مسابقه از دیگر فعالیت‌های کتابخانه بوده است.

وی افزود: نصب بنر و تبلیغات محیطی، تعامل با خبرنگاران شهرستان و انعکاس اخبار و فعالیت‌های جشنواره در روزنامه‌ها، سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها، تبلیغات پوستر و بنر در نماز جمعه شهرستان و توزیع پوستر در ادارات و سطح شهرهای فریمان، فرهادگرد و سفید سنگ از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی این کتابخانه بود.

شیردل با اشاره به آمار مشارکت اهالی فریمان در مرحله اول جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: حاصل این فعالیت، شرکت ۴۶۵۷ نفر در این جشنواره است که که ۴۳۶۲ نفر از این تعداد در بخش مسابقه نقاشی و نزدیک به ۳۰۰ نفر در بخش مکتوب شرکت کرده‌اند.

 

وی با اشاره به انسجام و همدلی به‌عنوان رمز موفقیت کتابخانه شهید مطهری فریمان در جذب مخاطبان به جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: پیگیری‌های مستمر رئیس اداره شهرستان، محمدباقر قادری و همراهی و همکاری کتابداران شهرستان حسین قربانی، جلیل حسینی و زهرا حسینی کاریزنوئی عامل اصلی موفقیت این حرکت فرهنگی در شهرستان فریمان است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: