کد خبر: 29301
تاریخ انتشار: یکشنبه, 25 تیر 1396 - 16:25

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

در مازندران «مطالعه با طعم تابستان» به دامان طبیعت می‌رود

منبع : لیزنا
 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران از برگزاری محافلی با محوریت کتاب و کتابخوانی در دامان طبیعت زیبای استان خبر داد.
در مازندران «مطالعه با طعم تابستان» به دامان طبیعت می‌رود

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، آرزو ولی‌پور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی و تلاش در برقراری عدالت مطالعاتی در جامعه، گفت: برای تحقق این وعده فرهنگی در استان به اجرای برنامه برای اعضای کتابخانه‌ها اکتفا نخواهیم کرد.

وی تأکید کرد: همکاران و کتابداران دغدغه‌مند مازندرانی، محافل کتاب و کتابخوانی را به مزارع، باغ‌ها، سواحل دریا، اماکن توریستی و گردشگری و منازل مردم خواهند برد و این برنامه‌ها در روستاهای استان نمود بیشتری خواهد یافت.

او با اشاره به تأکید طرح «مطالعه با طعم تابستان» بر حضور کشاورزان، باغداران، دامداران، صیادان، گردشگران و مردم روستاها به‌عنوان مخاطبان اصلی، گفت: در راستای اجرای این طرح کتاب‌هایی متناظر با شغل و سلیقه مخاطبین را در اختیار آنان قرار داده و حتی در طبیعت و در حین کار و فعالیت، برای این افراد محفل کتابخوانی برگزار می‌کنیم.

ولی‌پور ادامه داد: ترویج کتابخوانی و مطالعه مفید به یک جهاد همگانی نیاز دارد و برای اجرای گسترده این طرح از ظرفیت بسیج سازندگی و طرح «یاوران کشاورز» اردوهای جهادی بهره‌مند خواهیم شد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران، مهم‌ترین هدف اجرای این طرح را دسترسی ساکنین مناطق کم‌برخوردار به کتاب‌های کاربردی و خواندنی دانست و تصریح کرد: همه مردم می‌توانند فعالانه در این طرح مشارکت کنند تا شاهد گسترش کتابخوانی، رشد آگاهی‌های اجتماعی و امکان استفاده همه اقشار از کتاب و امکانات کتابخوانی باشیم.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: