کد خبر: 29768
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 19 مرداد 1396 - 11:32

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

آیین اختتامیه هفتمین جشنواره رضوی در استان آذربایجان شرقی برگزار شد

منبع : لیزنا
اختتامیه هفتمین جشنواره رضوی استان آذربایجان شرقی با معرفی و تقدیر از ۳۳ برگزیده این جشنواره در تالار نخجوانی کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد.
آیین اختتامیه هفتمین جشنواره رضوی در استان آذربایجان شرقی برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی، آیین اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور  محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی؛ احد پروین‌زاده، مدیر بانک تجارت سرپرستی شعب آذربایجان شرقی؛ شهرام خدایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از مسئولین و برگزیدگان، سه‌شنبه هفدهم مردادماه ۱۳۹۶ در تالار نخجوانی کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم شهرام خدایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با ارائه گزارشی از روند برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان، مهم‌ترین هدف برگزاری این جشنواره را انجام فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین به‌ویژه حضرت امام رضا(ع) دانست و گفت: میزان مشارکت اقشار مختلف مردم استان در هفتمین دوره این جشنواره نسبت به سال گذشته بیش از ۲۴۰۰ نفر افزایش یافته که این امر به معنای افزایش ۴۳ درصدی شرکت‌کنندگان در جشنواره امسال است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعددی برای جلب مشارکت سازمان‌ها و ادارات استانی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، سازمان فرهنگی هنری کلان‌شهر تبریز، بانک تجارت، صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی، اداره کل زندان‌های استان، اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از سازمان‌های مشارکت‌کننده در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان بودند.

خدایی با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در راستای ترغیب و جلب مشارکت اقشار مختلف مردم به جشنواره کتابخوانی رضوی، برگزاری جلسات قصه‌گویی در کتابخانه‌های عمومی استان را باعث ایجاد شور و شوق کتابخوانی و انتقال فرهنگ و سیره زندگی ائمه اطهار(ع) به‌ویژه امام رضا(ع) به دورترین و محروم‌ترین نقاط استان دانست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی با قدردانی از زحمات کمیته کشوری برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی از تلاش دست‌اندرکاران استانی نیز برای برگزاری جشنواره تقدیر کرد.

در ادامه این مراسم محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در دنیایی که اخلاق و فضیلت‌های انسانی و الهی کمرنگ شده است، بیش از هر زمان نیازمند تعالیم عمیق امام رئوف شیعیان، حضرت رضا (ع) هستیم.

محمدپور با تأکید بر توجه بیش‌ازپیش به مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) خاطرنشان کرد: رأفت و همدلی باید با تکیه‌بر تعالیم رضوی گسترش یابد؛ آبرو و حریم افراد باید با بهره از معارف رضوی موردتوجه قرار گیرد، اگر جامعه با بداخلاقی روبه‌رو شود، با بحران هویت مواجه خواهیم شد.

محمدپور بابیان این‌که «خانواده ایرانی امروز نیازمند تعالیم الهی اهل‌بیت عصمت و طهارت است»، گفت: برای مواجهه قدرتمندانه با جنگ نرم دشمنان، نیازمند تعالیم رضوی هستیم. انسانی که آگاه و دانا نباشد و تاریخ و هویت خود را نداند، در مقابل هجمه گسترده جهان مادی، بیمار و زمین‌گیر خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تبریک روز خبرنگار و تأکید بر این‌که «همه تلاش ما باید در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی متمرکز شود» تصریح کرد: خبرنگاران سهم بسیار مهمی در گسترش آگاهی عمومی بر عهده دارند، بنابراین انتظار می‌رود رسانه‌ها در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، سازمان‌های فرهنگی استان را یاری کنند.

پخش کلیپ، شعرخوانی شاعران و هم‌خوانی گروه بین‌المللی نور از دیگر برنامه‌های آیین اختتامیه هفتمین دوره جشنواره رضوی آذربایجان شرقی بود.

 

گفتنی است؛ در این مراسم از ۸ خانواده برگزیده، ۸ برگزیده بخش فردی بزرگسال، ۳ برگزیده نوجوان، ۶ برگزیده کودک تقدیر شد. همچنین از اسماعیل نصرتی، مدیرمسئول هفته‌نامه فرهنگی سیاسی مهدیار به‌عنوان خیر برتر، بانک تجارت سرپرستی شعب آذربایجان شرقی به‌عنوان مشارکت‌کننده برتر، روزنامه جام جم سرپرستی آذربایجان شرقی به‌عنوان رسانه برتر و ۸ کتابدار برگزیده استان با ارائه کارت هدیه، لوح و تندیس جشنواره تقدیر شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: