کد خبر: 29771
تاریخ انتشار: شنبه, 21 مرداد 1396 - 08:40

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان

فراخوان طرح مطالعاتی کتابخانه دیجیتال اعلام شد

منبع : لیزنا
مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان از فراخوان کتابخانه های عمومی خوزستان به منظور بهره مندی و ارائه خدمات بهتر در حوزه کتاب به شهروندان، از طرح مطالعاتی کتابخانه دیجیتال خبر داد.
فراخوان طرح مطالعاتی کتابخانه دیجیتال اعلام شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، فراخوان طرح مطالعاتی کتابخانه دیجیتال از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان به منظور بهرمندی و ارائه خدمات بهتر شهروندان اعلام و از شرکت های متخصص در این زمینه دعوت به همکاری شد.

حجت السلام و المسلمین سپهر  با بیان ضرورت ورود به دنیای مجازی و بهره گیری از این ظرفیت گفت: کتابخانه عمومی نهادی پویا است که با در نظر گرفتن نیازها و مراجعه افراد ، منابع مختلف و متنوع را در اختیار آنها قرار می دهد و از این راستا سهم عمده ای در بالا بردن سطح دانش اجتماعی افراد جامعه و شکوفایی مردم دارد؛ سازمان به جهت هماهنگی با دنیای واقعی و بهره مندی از ظرفیت های اطراف خود ضروری است در عرصه دیجیتال  نیز وارد شود تا زمینه استفاده از این فضا و بهره گیری از فناوری اطلاعات برای مردم بوجود آید و آن کتابخانه مبتنی بر فناوری اطلاعات، زمینه مساعدی برای ارائه خدمات  اطلاع رسانی پیشرفته فراهم می آورد.

وی وجود کتابخانه های عمومی  و ضرورت حضور آن در فضای مجازی و تغییر رفتار و اطلاع یابی افراد جامعه از دانش های نوین افزود:  تغییرات فن­آوری، به شدت مفهوم مطالعه و کسب اطلاعات را تحت تأثیر قرار می دهد و امروزه حرکت به سمت ارائه خدمات جدید در کتابخانه­ها بسیار ضروری است چرا که در دنیای امروز افراد از بدو تولد در معرض ارائه الکترونیکی و دیجیتالی محتوا هستند؛ این افراد با توجه به اندیشه بومیان دیجیتال با تمام نسل­های قبل از خود متفاوت هستند و به دلیل قرار گرفتن فراگیر و مستمر در مقابل فن­آوری مدرن به گونه ­ای متفاوت فکر می­کنند، رفتار می­کنند و یاد می ­گیرند و بطور کلی رفتار اطلاعاتی متفاوتی دارند و ضروری است کتابخانه های عمومی به ضرورت حضور در فضای مجازی و تغییر رفتار اطلاع یابی افراد جامعه پاسخ مناسبی بدهند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان ادامه داد: این استان به منظور همگامی با فن آوری های نوین اطلاعاتی، طراحی و راه اندازی کتابخانه دیجیتال را یکی از اولویت های خود قرار داده است؛ از این رو در فاز اول، فراخوانی جهت رسیدن به طرح مطالعاتی مناسب بر اساس ار. اف. پی (RFP)  این اداره کل ارایه شده است که از شرکت هایی که شرایط مندرج در ار.اف.پی ارایه شده را دارا هستند درخواست می شود حداقل تا تاریخ 30 مرداد 1396 طرح­های مطالعاتی خود را به این اداره کل ارایه نمایند.

 

گفتنی است ار. اف. پی. و اطلاعات بیشتر این فراخوان از طریق شماره تماس 06133331093 و یا وب سایت اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان  قابل بازیابی است.که ان شالله پس از دستیابی به بهترین طرح مطالعاتی وارد فاز اجرایی کتابخانه عمومی دیجیتالی خواهیم شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: