کد خبر: 29784
تاریخ انتشار: شنبه, 21 مرداد 1396 - 10:09

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

تقدیر فرماندار نیر از تعامل ارگان های اجرائی این شهرستان در جشنواره کتابخوانی رضوی

منبع : لیزنا
فرماندار شهرستان نیر استان اردبیل، همدلی و تعامل ارگان های اجرائی این شهرستان در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی را کم نظیر توصیف کرد.
تقدیر فرماندار  نیر از تعامل ارگان های اجرائی  این شهرستان در جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، مهدی احمدی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان نیر که با حضور اعضا و مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در محوطه کتابخانه عمومی زکریای رازی برگزار شد، ضمن تجلیل از هماهنگی و تعامل دستگاههای اجرائی در جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار داشت: نتایج بدست آمده نشان میدهد که مردم نگاه جدیدی به کتابخوانی و جشنواره رضوی پیدا کرده اند.

وی، اطلاع رسانی بموقع برنامه ها و فراهم سازی زیرساخت های لازم برای اجرای جشنواره را از جمله دلایل موفقیت این برنامه ذکر کرده و افزود: حضور مردم در جشنواره نشان داد که در صورت برنامه ریزی مسئولان، شهروندان اشتیاق لازم برای کتابخوانی را دارند.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار، از این قشر فرهیخته بعنوان طلایه داران نهضت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی یاد کرده و تصریح کرد: بخش بزرگی از بار توسعه فرهنگی و اجتماعی بر دوش خبرنگاران است و در مقابل، مسئولان نیز باید سعه صدر بیشتری در برابر انتقادهای رسانه ای از خود نشان دهند.

احمدی همچنین با تأکید بر نقش مدارس در برنامه های کتابخانه ای، توسعه فرهنگ مطالعه را منوط به تشویق نونهالان و دانش آموزان به کتابخوانی دانسته و خواستار مشارکت فعالانه مدیران و دبیران مدارس در این برنامه ها شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این جلسه، با تقدیر از حمایت های فرماندار شهرستان نیر و همکاری مطلوب رؤسای دستگاههای اجرائی و فرهنگی در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، مشارکت نزدیک به 14 هزار نفری مردم استان در جشنواره را نتیجه همدلی مسئولان و تلاش کتابداران استان عنوان کرد.

رباب عزیزخانی، میزان مشارکت کودکان شهرستان نیر در پویش مجازی جشنواره را قابل توجه بیان کرده و گفت: این مشارکت نشان دهنده درک صحیح کودکان از تأثیر ابزارهای مجازی در جهت ترویج کتابخوانی می باشد.

وی، با تبریک روز خبرنگار، بخش قابل توجهی از موفقیت استان در جشنواره کتابخوانی رضوی را نتیجه حمایت رسانه های گروهی استان دانسته و تصریح کرد: در طول ایام برگزاری جشنواره، صدا وسیما، خبرگزاری ها، مطبوعات، سایت های خبری و کانال های تلگرامی ضمن مشارکت در حوزه اطلاع رسانی جشنواره، نقش مهمی در جلب توجه مردم به سمت این برنامه ملی ایفا نمودند.

این مسئول، همچنین با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم امیر حسین فردی، داستان نویس شهیر انقلاب در حوزه کودکان، از وی بعنوان یکی از مفاخر شهرستان نیر یاد کرده و از اعضای انجمن به تصویب جهت تغییر نام کتابخانه عمومی زکریای رازی به کتابخانه عمومی مرحوم امیر حسین فردی تقدیر نمود.

 قابل ذکر است که در ابتدای این جلسه، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیر با ارائه گزارشی از اهم فعالیتهای صورت گرفته، از مشارکت 4/3 درصد جمعیت نیر در جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد.

محسن باکفی، موفقیت 6 نفر از اهالی این شهرستان در جشنواره را نتیجه تلاش کتابداران و مسئولان و مشارکت مردم دانسته و افزود: در این جشنواره شاهد همکاری صمیمانه کلیه دستگاههای اجرائی و فرهنگی بودیم.

 

باکفی همچنین از تداوم برگزاری نشست های کتاب خوان در روستاهای پرجمعیت این شهرستان خبر داده و خاطرنشان ساخت: طی روزهای آینده، برنامه های متنوع جمع خوانی و کتاب خوانی با محوریت مناسبتهای تقویمی برگزار خواهند شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: