کد خبر: 29810
تاریخ انتشار: شنبه, 21 مرداد 1396 - 20:57

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان لرستان برگزار شد

منبع : لیزنا
اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان لرستان با معرفی و تقدیر از برگزیدگان این جشنواره در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد لرستان برگزار شد.
اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان لرستان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان، آیین اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور علی جهان آرا مدیر کل کتابخانه های عمومی استان لرستان، سید باقر میر عبداللهی مدیر کل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور، حجت الاسلام و المسلمین اصغر دانشی رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان، حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان، حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا حنان مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، کتابداران، جمعی از مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی استان، فعالان فرهنگی و علاقمندان به حوزه کتاب و کتاب خوانی در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد لرستان برگزار شد.

در این مراسم علی جهان آرا مدیر کل کتابخانه های عمومی لرستان با ارائه گزارشی از روند برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان، مهمترین هدف برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ رضوی و انجام فعالیت های فرهنگی مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین علیهم السلام و به ویژه حضرت ثامن الحجج(ع) برشمرد و اظهار داشت: نزدیک به ۱۴ هزار نفر شرکت کننده از استان لرستان در جشنواره کتابخوانی رضوی امسال شرکت کردند که این میزان رشد ۷ برابری شرکت کنندگان در جشنواره نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

وی مشارکت گسترده اقشار مختلف مردم استان در جشنواره کتابخوانی رضوی را نشان اعتقاد و ارادت مردم لرستان نسبت به ائمه اطهار (ع) و امام رضا (ع) دانست و ایجاد شور و شوق کتابخوانی در میان آحاد مختلف مردم و افزایش تعداد مخاطبین کتابخانه های عمومی را از مهمترین دستاوردهای این برنامه مهم فرهنگی در استان برشمرد.

 مدیر کل کتابخانه های عمومی استان افزود: طبق آمار موجود درمجموع ۱۳۸۸۵ نفر از استان لرستان در هفتمین جشنواره رضوی شرکت کردند که از این تعداد ۷۲۱۸  نفر در بخش مکتوب، ۶۱۴۰  نفر در بخش الکترونیک مسابقه و۵۲۷  نفر نیز در بخش خانوادگی جشنواره مشارکت داشته اند.

سیدباقر میرعبداللهی مدیر کل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز در سخنانی با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه در کشور عنوان کرد: بر اساس برخی آمار موجود سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین است و این آمار برای ملتی که کتاب محوری آن قرآن کریم است و این کتاب مقدس نیز با امر به خواندن آغاز می شود زیبنده و خوشایند نیست.

وی ادامه داد جهت ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در کشور باید ساز و کارهایی از جمله دسترسی آسان عموم مردم به کتابخانه ها و منابع آن فراهم شود و این امر می طلبد که مدیران فرهنگی برای تغییر وضعیت کنونی مطالعه در کشور تدابیر لازم را انجام دهند.

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور مشارکت بیش از ۶۰۰ هزار نفر در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سراسر کشور را نشانگر ارادت و محبت خاص مردم نسبت به ائمه اطهار(ع) دانست و تصریح کرد از این سرمایه و ظرفیت موجود باید در راستای گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کشور بهره گرفت.

حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان نیز در این مراسم با اشاره به مودت و محبت خاص مردم نسبت به اهل بیت(ع) و حضرت ثامن الحجج(ع) اظهار داشت: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در کشور  پیوند فرهنگ کتابخوانی و با وجود مقدس حضرت امام رضا(ع) را فراهم آورده است و همگی ما باید از این فرصت پیش آمده در راستای گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و معرفی ابعاد مختلف شخصیت این امام بزرگوار نهایت بهره را ببریم.

وی یکی از ویژگی های بارز امام رضا(ع) را شخصیت علمی برجسته و پیروزی ایشان در مناظرات علمی با علمای ادیان زمان خود برشمرد و اظهار داشت برتری امام در مناظرات علمی نشان دهنده رتبه علمی بالای این امام بزرگوار است و به خاطر همین است که به وی لقب عالم آل محمد(ع) داده اند.

 

خجسته پور با اشاره به اینکه در احادیث امام رضا(ع) بر تفکر و تعقل تاکید ویژه ای شده است عنوان کرد: راه  کسب تفکر و تعقل، علم اندوزی است و شیوه علم اندوزی چیزی جز مطالعه و کتاب خوانی نیست.

ایراد سخنرانی مذهبی توسط حجت حجت الاسلام و المسلمین اصغر دانشی رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان، پخش کلیپ گزیده ای از فعالیت های اداره کل کتابخانه های عمومی استان لرستان در برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان و اجرای تواشیح توسط گروه بین الملی نجم الهدی از دیگر برنامه های اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان لرستان بود.

 در پایان این مراسم نیز از ۳۳ برگزیده  استانی درهفتمین جشنواره بین الملی کتابخوانی رضوی با اهدای لوح سپاس و تندیس تقدیر به عمل آمد.

کتابدار
|
Iran
|
1396/05/22 - 08:10
0
0
تشکر از مدیرکل فرهیخته لرستان جناب آقای جهان آرا
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: