کد خبر: 30446
تاریخ انتشار: سه شنبه, 21 شهریور 1396 - 12:13

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه علامه امینی قم

منبع : لیزنا
کتابخانه‌ عمومی علامه امینی قم با هدف ترویج کتابخوانی میزبان برنامه‌های فرهنگی متنوعی شد.
برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه علامه امینی قم

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، کتابخانه‌ عمومی علامه امینی قم با هدف ترویج کتابخوانی میزبان برنامه‌های فرهنگی متنوعی همچون نشست‌های شاهنامه‌خوانی، جمع خوانی، شعرخوانی و کارگاه‌های آموزشی نمایش خلاق، کاردستی و نقاشی و رنگ‌آمیزی شد.

در نشست شاهنامه‌خوانی کتاب «قصه‌های شاهنامه، جلد ۱-۳» نوشته آتوسا صالحی جمع خوانی و معرفی شد. در آغاز این نشست زهرا آقایی، مسئول بخش کودک و نوجوان به بلند خوانی قصه‌های شاهنامه پرداخت. سپس بخش‌هایی از کتاب توسط اعضا جمع خوانی و خلاصه گویی شد.

گفتنی‌ است، سه جلدِ نخستِ این مجموعه، دیپلم افتخار و لوح زرین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را برای پدیدآورنده‌اش (آتوسا صالحی) به ارمغان آورد و «آکادمی ملی المپیک» هم با اهدای لوح سپاس، از وی قدردانی کرد.

جمع‌خوانی کتاب «شهید محمدعلی رجایی» و برگزاری نمایشگاه موضوعی کتاب

در دومین نشست، بخشی از کتابِ «شهید محمدعلی رجایی» نوشته‌ محمود جوانبخت جمع خوانی شد. در این کتاب، زندگی‌نامه، مبارزات و شهادت شهید محمدعلی رجایی، نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور ایران در سال‌های ۱۳۵۹ ـ ۱۳۶۰ با روایتی داستان گونه برای گروه سنی «د» و «ه» به چاپ رسیده است.

 

بعلاوه، نمایشگاه موضوعی کتاب نیز با محوریت «شهدای دولت در تاریخ انقلاب» و با هدف معرفی کتاب‌های خوب و شناخت اسطوره‌های ایران اسلامی در معرض دید اعضا قرار گرفت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: