کد خبر: 30977
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 19 مهر 1396 - 14:21

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

گشایش کتاب‌خانه‌ پستی در آذربایجان‌شرقی و سه فروشگاه در کردستان

منبع : لیزنا
 چهارمین کتاب‌خانه پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آذربایجان‌شرقی و سه فروشگاه محصولات فرهنگی در کردستان هم‌زمان با هفته ملی کودک، گشایش یافت.
گشایش کتاب‌خانه‌ پستی در آذربایجان‌شرقی و سه فروشگاه در کردستان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، چهارمین کتاب‌خانه پستی کانون آذربایجان‌شرقی در شهرستان اهر با حضور فرماندار این شهرستان افتتاح شد.

زاهد محمودی فرماندار شهرستان اهر در آیین گشایش این کتاب‌خانه گفت: کودکان آینده‌سازان و سرمایه‌های عظیم اجتماعی کشور هستند.

وی با بیان این‌که ترویج کتاب‌خوانی مهم‌ترین شاخصه توسعه فرهنگی است، افزود: هر اندازه روی کودکان و نوجوانان سرمایه‌گذاری کنیم ارزش‌مند است و بدون شک در رفع آسیب‌های اجتماعی کمک خواهد کرد.

هادی یوسف‌زاده مدیرکل کانون آذربایجان شرقی نیز در این مراسم، توسعه همه‌جانبه فعالیت‌های فرهنگی به ویژه کتاب و کتاب‌خوانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با آغاز فعالیت‌های این کتاب‌خانه کودکان و نوجوانان مناطق روستایی و عشایری شهرستان اهر از فعالیت‌های آن  بهره‌مند خواهند شد.

وی توجه به ارتقای برنامه‌های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان را رویکرد اصلی کانون عنوان و در عین حال تصریح کرد: امیدواریم با مساعدت و همراهی مسئولان استانی و شهرستان اهر به ویژه فرماندار این شهرستان شاهد فعالیت‌ کتاب‌خانه سیار روستایی در آینده نزدیک باشیم.

یوسف‌زاده در این مراسم با تشریح برخی از برنامه‌های کانون در هفته ملی کودک از استقبال گسترده خانواده‌ها و کودکان از این برنامه‌ها خبر داد و افزود: آئین‌های بزرگداشت هفته ملی کودک به میزبانی مراکز کانون در سراسر استان و با حضور گسترده و پرشور کودکان و اولیای تربیتی در حال برگزاری است.

کتاب‌خانه‌های پستی کانون آذربایجان شرقی پیش از این در شهرهای تبریز، مرند و میانه فعال بودند و با آغاز به کار کتاب‌خانه پستی اهر تعداد کتاب‌خانه‌های پستی استان به چهار کتاب‌خانه افزایش یافت.

افتتاح سه فروشگاه محصولات فرهنگی در کردستان

سه فروشگاه محصولات فرهنگی هنری در شهرستان قروه، بیجار و دیواندره استان کردستان افتتاح شد.

سهیلا شیخی در مراسم گشایش این فروشگاه‌ها گفت: یکی از فعالیت‌های کانون، توسعه مراکز فروش کتاب است تا مردم بتوانند از امکانات و کتاب‌های عرضه شده در این مراکز بهره گیرند .

وی در سخنانی گفت: این فروشگاه، به منظور افزایش گستره‌ی ‌فعالیت‌های کانون و ارایه‌ی محصولات فرهنگی به کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها راه‌اندازی شده است.

مدیرکل کانون کردستان افزود: کتاب، نوشت‌افزار ‌با نمادهای ایرانی و اسلامی و هم‌چنین سرگرمی‌های سازنده کانون از جمله محصولات ‌فرهنگی است که در این فروشگاه‌ها به مخاطبان عرضه می‌شود.

وی در آیین گشایش مراکز فروش محصولات فرهنگی را بخشی از ظرفیت‌های گسترده‌ی کانون توصیف‌ کرد و افزود: کانون کردستان با هدف گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بین کودکان و نوجوانان و فراهم آوردن بستر مناسب برای پرورش نسلی خلاق و نوآور در عرصه‌های مختلف تلاش می‌کند.

 

شیخی با اشاره به این‌که این فروشگاه به‌عنوان نمایشگاه دائمی محصولات کانون در استان فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: تاکنون پنج فروشگاه در استان فعال شده است که کتاب و محصولات کانون را در استان عرضه می‌کند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: