کد خبر: 30985
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 19 مهر 1396 - 15:26

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اهدای گلدان نفیس برنزی چین به کتابخانه و موزه ملی ملک

منبع : لیزنا
سازمان بین‌المللی هنرهای قومی و مردمی چین با همکاری موزه پکن گلدان نفیس برنزی به کتابخانه و موزه ملی ملک اهدا کرد.
اهدای گلدان نفیس برنزی چین به کتابخانه و موزه ملی ملک

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، سازمان بین‌المللی هنرهای قومی و مردمی چین (International Organization of Folk Art) با همکاری موزه پکن، با اهدای یک گلدان نفیس برنزی به کتابخانه و موزه ملی ملک، ابراز امیدواری کرد زمینه شکل‌گیری پیوندهای دوستانه و همکاری‌های بیش‌تر میان این دو نهاد به ویژه در زمینه حفاظت از میراث فرهنگی و تمدنی بشری فراهم آید.

این گلدان نفیس که نماد آن سازمان در حفاظت و توسعه میراث فرهنگی جهانی و بازتابانده هنر مردمی و دستی چین به شمار می‌آید، هم‌زمان با برگزاری همایش«جاده و کمربند برای همکاری بین‌المللی میراث فرهنگی (Belt and Road Forum on International Cultural Heritage Cooperation) به خانم محدثه حسینی صومعه، پژوهشگر و دانشجوی دکترای مرمت اشیای فرهنگی- تاریخی و کارشناس آزمایشگاه مرمت کتابخانه و موزه ملی ملک، به عنوان نماینده این موقوفه تحویل شد تا به عنوان هدیه آن سازمان به نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران تقدیم شود. همایش یادشده در 21 آگوست 2017 میلادی در شهر پکن برگزار شد. کارشناس آزمایشگاه مرمت کتابخانه و موزه ملی ملک تهران در این همایش درباره نقش، اهمیت و ضرورت صنایع دستی در توانمندسازی محلی، کارآفرینی و جذب توریست سخنرانی کرد.

 

این گلدان لعاب‌دار که «کمربند و جاده اتصال جهان» نام دارد در اندازه‌های 40 در 27 سانتی‌متر با وزن 7/4 کیلوگرم دارای بدنه‌ای برنزی است. این اثر نفیس، از نمونه‌های نخستینِ مجموعه گلدان‌های Elephant Ears برگرفته شده است که در موزه پکن نگهداری می‌شوند. گلدان، افزون بر داشتن مفهوم‌های قومی و مردمی چین، با موضوع جاده باستانی ابریشم و عناصر جاده و کمربند نقش یافته است و تفسیر صلح، همکاری و مشارکت را نشان می‌دهد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: