کد خبر: 31591
تاریخ انتشار: سه شنبه, 23 آبان 1396 - 11:23

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

رونمایی مجازی از فهرست دو مجموعه کتاب‌های اهدایی به کتابخانه و موزه ملی ملک

منبع : لیزنا
کتابخانه ملک به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی و پاس‌داشت کوشش واقفان و اهداکنندگان کتاب از فهرست دو مجموعه کتاب‌های اهدایی خود رونمایی کرد.
رونمایی مجازی از فهرست دو مجموعه کتاب‌های اهدایی به کتابخانه و موزه ملی ملک

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک کتابخانه و موزه ملی ملک، با بارگزاری و رونمایی فهرست دو مجموعه بزرگ اهدایی کتاب به این گنجینه، در وب‌سایت خود، گوشه‌ای از گنجینه‌های کتاب‌های اهدایی به بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران را برای آگاهی و بهره‌گیری پژوهشگران و دوستداران کتاب به نمایش گذاشت.

موقوفه آستان قدس رضوی، این موقوفه در سال‌های اخیر مجموعه‌هایی نفیس و بزرگ از کتاب‌های اهدایی نیکوکاران و فرهنگ‌وران ایرانی را پذیرا بوده است. پاره‌ای از مجموعه‌داران و دوستداران کتاب یا بازماندگان آنان، در سال‌های گذشته، به پیروی از آیین وقف، نیکوکاری و اهدا در تاریخ دیرینه ایران، همچنین با الگوگیری از منش واقفانی چون حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک، مجموعه‌هایی بزرگ از کتابخانه‌ها و کتاب‌ها را به کتابخانه و موزه ملی ملک اهدا کرده‌اند. دو مجموعه اهدایی آقای میرکسری حاج سیدجوادی با 565 عنوان و آقای هاشم فلاح با 504 عنوان، در دسته مجموعه‌های اخیر اهدایی به کتابخانه و موزه ملی ملک شمار می‌آیند. این دو مجموعه اکنون پس از انجام سامان‌دهی، در دسترس پژوهشگران و دوستداران کتاب جای دارد. کتابخانه و موزه ملی ملک به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، فهرست این دو مجموعه اهدایی را منتشر می‌کند تا دوستداران کتاب و پژوهش بتوانند با آگاهی از آن‌ها، در صورت نیاز به کتابخانه و موزه ملی ملک مراجعه کرده، در تالارهای کتابخانه‌ای از کتاب‌های این مجموعه‌ها بهره بگیرند.

فهرست مجموعه‌های کتاب اهدایی آقایان میرکسری سیدجوادی و هاشم فلاح را  می‌توانید اینجا ببینید.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: