کد خبر: 32031
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 15 آذر 1396 - 20:29

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کارگاه آموزشی مهارت‌های قصه‌گویی در سنندج کردستان برگزار شد

منبع : لیزنا
کارگاه آموزشی مهارت‌های قصه‌گویی با حضور کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در سنندج برگزار شد.
کارگاه آموزشی مهارت‌های قصه‌گویی در سنندج کردستان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان، اسماعیل احمدی در مراسم اختتامیه کارگاه آموزشی مهارت‌های قصه‌گویی با اشاره به نقش مهم آموزش کودکان در آینده کشور، گفت: کودکان آینده‌سازان کشور هستند، بنابراین تربیت و پرورش روح و فکر آنها به بهترین شکل، امری ضروری است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان بیان کرد: شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های افراد در دوران کودکی می‌تواند مسیر زندگی آنها در آینده را مشخص کند و این امر آتیه‌ای روشن را برای فرد و جامعه رقم می‌زند.

وی نقش مهم کتابخانه‌های عمومی در تشویق کودک به مطالعه و فعالیت‌های فرهنگی را مهم دانست و افزود: این نهاد فرهنگی مانند خانواده و آموزش‌وپرورش نقش مهمی در شکل‌گیری شخصیت کودک دارد.

احمدی تصریح کرد: بر این اساس راه‌اندازی و توسعه بخش کودک با ویژگی‌های منحصربه‌فرد و منابع مربوط به این رده سنی از اولویت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان است. ۳۹ کتابخانه عمومی استان، دارای بخش مستقل کودک است و سایر کتابخانه‌های نیز فعالیت‌های مناسبی در این حوزه دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با تأکید بر اینکه «کتابداران بخش کودک باید محیطی جذاب برای کودکان فراهم کنند»، بیان کرد: کتابداران باید با جذاب سازی محیط کتابخانه و توجه ویژه به رفتار با کودک، زمینه را برای جذب بیشتر این رده سنی به کتابخانه‌های عمومی فراهم کنند.

در ادامه شاهدخت موسی‌زاده مدرس کارگاه آموزشی مهارت قصه گویی با اشاره به نقش مهم قصه‌گویی در تربیت شخصیت کودکان، عنوان کرد: کتابداران بخش کودک کتابخانه‌های عمومی می‌توانند با برنامه‌های فرهنگی مناسب در  تربیت آینده‌سازان کشور نقش مهمی داشته باشند.

گفتنی است تکنیک‌های قصه‌گویی شامل فن بیان، زبان بدن و استفاده مناسب از واژه‌ها و کلمات به شرکت‌کنندگان، سرفصل‌های دوره دو روزه کارگاه آموزشی مهارت قصه‌گویی بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: