کد خبر: 32564
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 20 دی 1396 - 09:36

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

راه‌اندازی بخش کودک و نوجوان موسسه امام صادق (ع) شهرستان قم

منبع : لیزنا
بخش کودک و نوجوان کتابخانه موسسه امام صادق (ع) شهرستان قم به همت کتابداران این مجموعه راه‌اندازی شد.
راه‌اندازی بخش کودک و نوجوان موسسه امام صادق (ع) شهرستان قم

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم، بخش کودک و نوجوان کتابخانه موسسه امام صادق (ع) شهرستان قم به همت کتابداران این مجموعه راه‌اندازی شد.

صادقی یکتا، کتابدار بخش کودک با اشاره به فضاسازی این بخش با توجه به نیازها و روحیات کودکان گفت: فضاسازی بخش کودک باهدف ترغیب و تشویق کودکان به مطالعه و جذب آنان به کتابخانه انجام شده است

این کتابدار خلاق افزود: توجه به فضای کتابخانه‌ها می‌تواند ضمن جذب کودکان به کتابخانه‌ها، والدین را نیز در تجربه حضور در محیطی پرنشاط سهیم کند.

وی افزود: با تغییر چیدمان و بهره‌مندی از وسایل دورریز و کم‌هزینه، می‌توانیم علاوه بر بهبود فضا و شاداب سازی بخش کودک در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی نیز مؤثر باشیم.

صادقی یکتا ادامه داد: بازدید مدارس و مراکز پیش‌دبستانی از بخش کودک، برگزاری مسابقه جمله نویسی، نقاشی و نشست‌های کتاب‌خوان، جمع‌خوانی و شعرخوانی از برنامه‌های فرهنگی این بخش است

نشست کتاب‌خوان ویژه هفته کتاب کتابخانه موسسه امام صادق (ع)

در این نشست، فاطمه حاجیان با معرفی کتاب «موش‌ها و آدم‌ها» نوشته جان اشتاین بک؛ زهرا جان قربان با معرفی کتاب «شاهزاده و گدا» نوشته جین ایر؛ زهرا جالینوسی با معرفی «دزیره» نوشته ماری سلین کو؛ شقایق کیان فرد با معرفی کتاب «بربادرفته» نوشته مارگارت میچل؛ سمانه فهمیده با معرفی کتاب «جنایات و مکافات» نوشته داستایوسکی، ریحانه صادقی یکتا (کتابدار) با معرفی کتاب «خلق عظیم پیامبر اعظم» نوشته علی احدی خواه، نرگس هاشم زاده با معرفی کتاب «عصرانه به‌صرف داستان» نوشته حسن شکریز و مریم تلخابی (مسئول کتابخانه) با معرفی کتاب «اشکانه» نوشته ابراهیم حسن بیگی، تجربه مطالعاتی خود را با دیگر علاقه‌مندان به اشتراک گذاشتند.

بازدید دانش‌آموزان دبستان دخترانه هدایت از بخش کودک کتابخانه موسسه امام صادق (ع)

در این بازدید، جمعی از دانش آموزان کلاس ششم دبستان دخترانه هدایت ضمن آشنایی با بخش‌های مختلف کتابخانه و خدمات آن در نشست قصه‌گویی و مسابقه جمله‌نویسی شرکت کردند

قصه‌گویی و امانت کتاب به خردسالان در مهدکودک

در ادامه برنامه‌های بخش کودک موسسه امام صادق (ع)، صادقی یکتا، کتابدار این بخش با حضور در مهدکودک شکرانه ضمن اشاره به اهمیت مطالعه درباره حرفه کتابداری و کتابخانه با کودکان گفت‌وگو کرد و در ادامه به قصه‌گویی از کتاب «من نمی‌ترسم» نوشته سرور کتبی پرداخت.

«کتاب من نمی‌ترسم» نوشته سرور کتبی از آثار برگزیده دهمین دوره جایزه کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران است که با موضوع داستان‌های حیوانات ویژه گروه‌های سنی الف و ب منتشرشده است

طرح سؤالاتی با محوریت کتاب از کودکان و امانت ۲۰ عنوان کتاب به این مخاطبان، بخش دیگری از این برنامه بود.

حضور کودکان در نشست‌های «کتاب بخوانیم»

نشست‌های «کتاب بخوانیم» در قالب قصه‌گویی، شعرخوانی و زنگ مطالعه و پژوهش برای نونهالان مهد شکرانه،  پیش‌دبستانی چکامه و کودکان دبستان غزال تشکیل شد.

صادقی یکتا در این برنامه ضمن معرفی خدمات کتابخانه به خوانش کتاب «پیامبر و قصه‌هایش» نوشته غلامرضا حیدری ابهری (از کتاب‌های کتابخوان ماه) برای نونهالان «مهد شکرانه» پرداخت و کتاب‌های  «می می نی حالا تمیز ترینی» و «می‌می‌نی یه عالمه شیرینی»  سروده ناصر کشاورز را برای نونهالان پیش‌دبستانی «مهد چکامه» و دانش آموزان «دبستان غزال» قصه‌گویی و شعرخوانی کرد.

زنگ مطالعه ویژه دانش آموزان دبیرستان استثنائی ادب

در زنگ مطالعه نیز، مریم تلخابی مسئول کتابخانه موسسه امام صادق (ع) ضمن معرفی بخش‌های مختلف کتابخانه و خدمات‌ آن، از ویژه‌برنامه‌های متنوع فرهنگی کتابخانه ویژه سه گروه سنی کودکان، نوجوان و بزرگ‌سال خبر داد.

 

وی برای آشنایی بیشتر مخاطبان با این مرکز به معرفی بخش‌های مرجع و نشریات، کودک و نوجوان، سالن مطالعه و خدمات فنی پرداخت و ضمن ارائه منابع کتاب‌خوان ماه، شرایط عضویت در کتابخانه‌ها را برای علاقه‌مندان بازگو کرد. دسترسی به منابع تحقیق در کتابخانه و امانت کتاب از این مرکز، بخش دیگری از این برنامه بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: