کد خبر: 32569
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 20 دی 1396 - 09:44

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کارگاه مشاوره خانواده ویژه بانوان عضو کتابخانه  در ملایر استان همدان برگزار شد

منبع : لیزنا
مسئول کتابخانه عمومی صاحب‌الزمان (عج) از برگزاری کارگاه مشاوره خانواده با موضوع پیشگیری از اعتیاد در مرکز کتابخانه خبر داد.
کارگاه مشاوره خانواده ویژه بانوان عضو کتابخانه  در ملایر استان همدان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی همدان، راضیه اصلانی مسئول کتابخانه صاحب‌الزمان (عج) شهرستان ملایر، با اشاره به برگزاری کارگاهی برای آشنایی والدین در پیشگیری از اعتیاد نوجوانان و جوانان، گفت: شروع این کارگاه به معرفی کتاب «اعتیاد از خودآگاهی تا خوددرمانی» نوشته بهناز صفری اختصاص دارد.

در ادامه این کارگاه، فاطمه شافعی مشاور خانواده، عنوان کرد: والدین باید روش‌های صحیح پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان و جوانان را بیاموزند و آگاهانه با این معضل مواجه شوند.

وی افزود: امنیت روانی، تشویق و تأیید، ایجاد عادت‌های خوشایند و الگوهای واقعی، تحرک و تغذیه صحیح، دوست و همراه و محیطی منطبق با نیاز برای رسیدن به تخیل و هدف از عواملی هستند که تأمین آن توسط والدین و مربیان، فرزندان مان را از اعتیاد مصون می‌دارد.

شافعی، تصریح کرد: افراد متفاوت، دارای روحیات و خلق‌وخوی متفاوتی هستند و هر یک شخصیتی منحصربه‌فرد دارند؛ والدین نیز باید با توجه به این ویژگی‌های خاص و پذیرش آن نیازهای فرزند خود او را تأمین کنند.

وی ادامه داد: والدین باید سعی کنند نیازهای مادی و معنوی فرزندان را برطرف کنند و با درک نیازها، فرزندانی تربیت کنند که در بزرگ‌سالی افرادی مستقل با اعتمادبه‌نفس، قوی و دارای عشق به زندگی و تعالی روحی باشند.

شافعی، افزود: والدین باید کودک را در بغل بگیرند و او را نوازش کنند؛ البته مدت و میزان این نوازش را خود کودک تعیین می‌کند. بروز احساسات در کودکان، اغلب با شدت و هیجان بیشتری نسبت به بزرگسالان همراه است که عدم درک آن، اغلب باعث عصبانیت والدین می‌شود.

 

وی در پایان گفت: کودکان به محبت بی‌قیدوشرط والدین نیاز دارند تا اعتمادبه‌نفس خود را پرورش دهند؛ کودکی که اعتمادبه‌نفس قوی دارد یاد می‌گیرد به هنگام گرفتاری افرادی هستند که به او پناه بدهند، بنابراین نیازی ندارد که برای فرار از مشکلات به مواد مخدر پناه ببرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: