کد خبر: 32573
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 20 دی 1396 - 09:58

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

منظومه فرهنگ و هنر را در آثارخانه وقفی بجویید

منبع : لیزنا
 با گشایش دو کارگاه جدید آموزشی «هندسه نقوش گره‌های ترکیبی در هنرهای سنتی» و «سندشناسی» با تدریس استادان برجسته، دور تازه کوشش‌های کتابخانه و موزه ملی ملک در گستره فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی آغاز شد.
منظومه فرهنگ و هنر را در آثارخانه وقفی بجویید

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، کارگاه‌های آموزشی «هندسه نقوش گره‌های ترکیبی در هنرهای سنتی» با آموزش سعید شکوری و «سندشناسی» با تدریس عمادالدین شیخ‌الحکمایی، بخشی از برنامه جدید کتابخانه و موزه ملی ملک در زمینه آموزش فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی در فصل زمستان 1396 خورشیدی به شمار می‌آیند که از نیمه دی برپا شده است. دو کارگاه و دوره دیگر- «نقاشی پشت شیشه و آینه» با آموزش مهرنوش بشارت و «نقاشی ایرانی» با تدریس شکوفه جعفری- نیز از روز چهارشنبه 20 دی آغاز خواهند شد؛ منظومه کنش‌های آموزشی بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران بدین‌ترتیب دسته‌هایی از هنرجویان و فرهنگ‌دوستان علاقه‌مند به تاریخ و فرهنگ این سرزمین را پذیرا خواهد بود.

برنامه و جدول فهرست این کارگاه‌ها را در لینک زیر می‌توانید ببینید؛

آغاز چهارمین مرحله کارگاه‌ها و نشست‌های آموزشی و پژوهشی کتابخانه و موزه ملی ملک در سال 1396

برنامه آموزشی کتابخانه و موزه ملی ملک در زمستان 1396 خورشیدی در کنار این کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی، دو سرفصل «پژوهانه» در 5 عنوان نشست پژوهشی و «نشست تخصصی» در 3 عنوان نشست تخصصی را نیز دربرمی‌گیرد. «شاهنامه‌پژوهی»، «قرآن‌پژوهی، «داستان‌پژوهی» و «تاریخ‌پژوهی (طهران‌پژوهی و سفرنامه‌پژوهی)» به همراه نشست‌های «ارتباطات میان‌فرهنگی (تمبر)»، «پته‌دوزی، هنر فراموش‌شده» و «نقش هنر در سبک زندگی ایرانی»، در هفته‌های آینده در این سرفصل‌ها برگزار خواهند شد. کتابخانه و موزه ملی ملک برنامه زمان‌بندی این نشست‌های پژوهشی و تخصصی را به آگاهی دوستداران فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی می‌رساند.

 

می توانید اینجا گزیده‌ای از تصویرهای کارگاه‌های آموزشی «هندسه نقوش گره‌های ترکیبی در هنرهای سنتی» و «سندشناسی» را ببینید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: