کد خبر: 32579
تاریخ انتشار: جمعه, 22 دی 1396 - 14:31

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با شهردار مشهد 

منبع : لیزنا
در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با شهردار مشهد مقدس، بر تقویت همکاری بین نهادهای فرهنگی و برنامه‌ریزی جهت ارتقاء مطالعه و کتابخوانی در کلان‌شهر مشهد تأکید شد.
دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با شهردار مشهد 

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با شهردار مشهد مقدس بر تقویت همکاری بین نهادهای فرهنگی و برنامه‌ریزی جهت ارتقاء مطالعه و کتابخوانی در کلان‌شهر مشهد تأکید شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های مرکز استان گفت: مشهد به‌عنوان مهم‌ترین شهر معنوی و مذهبی کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و تعداد کتابخانه‌هایش نیز باید متناسب با شأن و منزلت آن باشد.

حسین اکبری با اشاره به کمبود کتابخانه‌های عمومی در مشهد، ادامه داد: برخی از کتابخانه‌های عمومی مشهد، شرایط مناسبی ندارند و تعدادی از آنها نیز در قالب قرارداد واگذاری مدت‌دار، فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: شهرداری مشهد تا اواخر دهه هفتاد، مشارکت مناسبی برای کتابخانه‌سازی داشت که متأسفانه پس از چندی متوقف شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به همکاری مناسب شهرداری و کتابخانه‌های عمومی در سال‌های اخیر، گفت: تعامل شهرداری و کتابخانه‌های عمومی، وضعیت امیدبخشی را برای بهبود شرایط حوزه کتاب و کتابخوانی در مشهد مقدس ایجاد کرده است.

در ادامه این جلسه، قاسم تقی زاده خامسی شهردار مشهد با تأکید بر لزوم همکاری در حوزه کتاب، کتابخوانی و رشد فرهنگی جامعه گفت: توجه به بعد فرهنگی و تقویت آن در برنامه‌ریزی‌های شهرداری، جایگاهی خاص دارد و شهرداری با همه توان برای رشد کتابخوانی در این کلان‌شهر تلاش می‌کند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: