کد خبر: 32629
تاریخ انتشار: شنبه, 23 دی 1396 - 16:51

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهدیشهر سمنان تشکیل شد

منبع : لیزنا
فرماندار شهرستان مهدیشهر با اشاره به حضور فعال خیران سمنانی در حوزه‌های متعدد، گفت: باید نگاه خیرین را به سمت فرهنگ، کتاب و کتابخوانی سوق دهیم.
جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهدیشهر سمنان تشکیل شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سمنان، انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهدیشهر با حضور نورعلی غلامحسین نیا سماکوش، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان؛ حسن ارگی، فرماندار مهدیشهر؛ حاجی بگلو، شهردار مهدیشهر؛ نورانیان، رئیس شورای اسلامی شهرستان مهدیشهر؛ خورسندی، رئیس کتابخانه‌های عمومی مهدیشهر و جمعی از فرهنگ دوستان برگزار شد.

فرماندار مهدیشهر در این نشست گفت: ترویج فرهنگ مطالعه باید به یک دغدغه همگانی تبدیل شود و همه دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه نهادهای فرهنگی باید نقش خود را به شکلی مؤثر در ترویج فرهنگ توسعه کتاب و کتابخوانی برعهده گیرند.

ارگی با اشاره به تأثیر فضاهای کتابخانه‌های عمومی در جذب مخاطب گفت: باید تلاش کنیم با شاداب‌سازی فضای کتابخانه‌های و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، جامعه را به کتابخوانی تشویق کنیم.

وی ادامه داد: شهروند آگاه، جامعه را توسعه می‌دهد و باید برای رسیدن به توسعه پایدار و داشتن شهروندان آگاه از دیدگاه‌ها، نظرها و نقدهای مخاطبان استفاده کنیم.

در ادامه سماکوش، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان از برگزاری بزرگ‌ترین همایش نویسندگان سمنان و فعالین حوزه کتاب خبر داد و گفت: این همایش تا پایان امسال در استان سمنان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت خیرین برای بهبود شرایط کتابخانه‌ها افزود: بودجه دولت برای کتابخانه‌ها، پاسخگوی همه نیازهای این مراکز نیست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان با اشاره به تکمیل کتابخانه مهدیشهر به‌عنوان دومین کتابخانه عمومی بزرگ استان سمنان در آینده‌ای نزدیک گفت: کلنگ پروژه دومین کتابخانه عمومی بزرگ استان سمنان در سال ۸۸ به زمین زده شد و این  پروژه تاکنون نزدیک ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم با هزینه بخشی از اعتبارات، این پروژه را تا شهریور آینده برای افتتاح آماده کنیم.

سماکوش تصریح کرد: خوشبختانه با مساعدت استاندار امسال ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت و تکمیل این کتابخانه در نظر گرفته‌شده است.

در ادامه خورسندی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهدیشهر با ارائه گزارشی از تعداد اعضاء و میزان امانت به طرح مشکلات و مسائل کتابخانه‌های شهرستان و فعالیت‌های کتابداران در حوزه‌های مختلف فرهنگی پرداخت.

 

وی با اشاره به کمبود اعتبار در کتابخانه‌های عمومی گفت: باید برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی جهت توسعه کتاب و کتابخوانی و احداث کتابخانه‌های جدید از وجود خیران بهره گیریم.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: