کد خبر: 33481
تاریخ انتشار: شنبه, 12 اسفند 1396 - 14:02

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

رونمایی از کتاب «افسانه‌های شهر کثه» در شهرستان یزد

منبع : لیزنا
 جلسه رونمایی و نقد کتاب «افسانه‌های شهر کثه»، نوشته یاسر حکیمیان، با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، معاون دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از کارشناسان حوزه ادبیات کودک و علاقه‌مندان به کتابخوانی، در کتابخانه دکتر جوادی یزد برگزار شد.
رونمایی از کتاب «افسانه‌های شهر کثه» در شهرستان یزد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در ابتدای این جلسه یاسر حکیمیان، نویسنده جوان یزدی به معرفی اثر خود پرداخت و گفت: این کتاب، اولین اثر مکتوب بنده در حوزه ادبیات کودک است و چند جلد دیگر از این مجموعه نیز نگارش شده و در آستانه چاپ است.

وی هدف از نوشتن این کتاب را آشنا ساختن کودکان و نوجوانان با فرهنگ اصیل و بومی یزد عنوان کرد.

پس از سخنان ابتدایی نویسنده کتاب، سمیه اصحاب صحف و شیرین چراغی از کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد به نقد کتاب پرداختند و نقاط ضعف و قوت داستان را از لحاظ ساختار، تصویرگری و ویراستاری موردبررسی قرار دادند.

احسان عابدی، کارشناس منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در خصوص این کتاب گفت: خوشحالیم از اینکه نویسنده‌ای جوان با استفاده از قوه تخیل خود به آفرینش داستانی پرداخته است که رنگ و بوی تاریخی و تمدن بومی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد نویسنده کتاب با استفاده از تجربیات گذشته و نظر کارشناسان حوزه کودک، بتواند آثار بعدی خود را پخته‌تر و کامل‌تر ارائه کند.

محمدرضا وفایی‌نسب، معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز با ابراز خرسندی از اینکه یاسر حکیمیان، از همکاران این دانشگاه توانسته در حوزه نویسندگی موفق عمل کند، بیان داشت: مقوله فرهنگ و کتابخوانی ارتباط نزدیکی با حوزه سلامت و بهداشت دارد و اگر دست‌اندرکاران حوزه کتاب و کتابخوانی در زمینه ادبیات کودک بتوانند کتاب‌هایی مناسب در اختیار نسل نوپای کشور قرار دهند، نسلی سرزنده‌تر و با عادت‌های پسندیده‌تر پرورش خواهد یافت.

اسدالله شکرانه، مدیرکل اسبق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد نیز کتاب «افسانه‌های شهر کثه» را اثری جذاب دانست و تصریح کرد: هرچند نقدهایی نیز بر این اثر وارد است ولی جای امیدواری است که یک نویسنده جوان و آینده‌دار یزدی کار خود را با ادبیات کودک آغاز کرده است.

وی ادامه داد: کار در حوزه ادبیات کودک بسیار دشوار است و یک اثر در این حوزه باید دارای جذابیت و آرایه‌های فراوانی باشد تا مورد توجه قرار گرفته و ماندگار شود.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز به عنوان سخنران پایانی این نشست، گفت: با وجود نقدهایی که بر کتاب وارد شد، جسارت و شجاعت نویسنده کتاب بسیار ستودنی است چراکه ورود به حوزه ادبیات کودک بر خلاف آنچه عموم تصور می‌کنند، بسیار مشکل است و امیدوارم این کتاب سرآغازی بر فصل نوین در ادبیات کودک یزد باشد.

وی در پایان سخنان خود بیان داشت: امیدوارم نویسنده کتاب «افسانه شهر کثه» با به کار گرفتن دیدگاه‌های منتقدان و استفاده از تجارب ارزنده دیگر نویسندگان این حوزه، آثاری قوی‌تر و ماندگارتر در حوزه ادبیات کودک ارائه کند.

در پایان این مراسم ادبی، به یاسر حکیمیان، نویسنده کتاب و منتقدان ادبی حاضر در جلسه، هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: