کد خبر: 33584
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 17 اسفند 1396 - 13:41

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست کتاب خوان ویژه نوسوادان در قم برگزار می شود

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم از برگزاری نشست کتاب‌خوان ویژه نوسوادان در کتابخانه عمومی الزهرا(س) قم خبر داد.
نشست کتاب خوان ویژه نوسوادان در قم برگزار می شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی قم، حجت الاسلام والمسلمین جباری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم ضمن اعلام برگزاری نشست کتاب‌خوان ویژه نوسوادان در قم اظهار داشت: مایه مباهات است که کتابخانه های عمومی به عنوان مکانی علمی - فرهنگی با فراهم کردن محیطی مناسب توانسته به همه اقشار جامعه خدمات مطلوب کتابخانه ای ارائه دهد.

وی با اشاره به تأثیرات کتابخوان بودن افراد جامعه و فعالیت کتابخانه‌ ها به عنوان یکی از شاخصه ‌های پیشرفت در کشورها بیان کرد: کتابخانه های عمومی در این چند سال اخیر با ویژه برنامه های فرهنگی همچون نشست های کتاب خوان و نقد کتاب با حضور نویسندگان مطرح استانی و کشوری و دیگر آموزش های متنوع برای همه گروه های سنی توانسته باعث رضایت خانواده ها شود.

حجت الاسلام والمسلمین جباری در ادامه نشست های کتاب‌خوان را فرصت مناسبی برای یک مطالعه دلپذیر عنوان کرد و افزود: خواندن و شنیدن کتاب های خوب علاوه بر ارائه اطلاعات جدید به مخاطبین، حس خوب شنیدن فعال و تمرکز را نیز تقویت می کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم در بخش دیگری از صحبت هایش خاطرنشان کرد:  شوق به مطالعه و تحصیل علم و دانش در هر زمان و سنی مفید و سودمند است؛ نکته مهمی که نوسودان عزیز با همت، تلاش و اشتیاق به کتابخوانی آن را ثابت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین جباری همچنین اظهار داشت: پیام سواد آموزان در واقع بیانگر خواستنِ توانستن است؛ آنهم در هر شرایط سنی؛ چرا که باعث آرامش روح و روان می شود.

وی در پایان ضمن تشکر از اداره کل آموزش و پرورش استان قم و معاونت نهضت سواد آموزی گفت: این سازمان با فعالیت های مثبت خود باعث تشویق و ترغیب کم سودان به ادامه تحصیل شده است.

گفتنی است نشست کتاب‌خوان ویژه نوسوادان ساعت ۱۹ صبح روز چهارشنبه شانزدهم اسفندماه در کتابخانه عمومی الزهرا(س) قم واقع در خیابان امام خمینی(ره)، بولوار آیت‌الله کاشانی بعد از پل برگزار می شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: