کد خبر: 33733
تاریخ انتشار: سه شنبه, 22 اسفند 1396 - 09:56

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

شرکت استاندار سمنان در کتابخانه گردی

منبع : لیزنا
استاندار سمنان با اشاره به این که باید از فضاهای مجازی برای معرفی کتاب و کتابخانه‌ها بهره مند شد گفت: فضای کتابخانه ها در پیشرفت فرهنگی افراد بسیار موثر هستند.
شرکت استاندار سمنان در کتابخانه گردی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی  سمنان، سید شهاب الدین چاوشی در بازدید از کتابخانه مرکزی استان سمنان گفت: کتاب و مطالعه موجب ایمن سازی انسان می شود.

 وی  با تاکید بر اینکه کتاب یار مهربان است عنوان کرد:  والدین باید فرزندان خود را از  همان کودکی با کتاب آشنا کنند.

 استاندار سمنان با اشاره به این که  آموخته های بشری در غالب کتاب بیشتر نمایان است افزود: نباید بگذاریم میراث ما منقرض شود.

 چاوشی با اشاره به این مطلب که  باید از فضاهای مجازی و ظرفیت های موجود برای معرفی کتاب های خوب و مفید استفاده کنیم عنوان کرد: حداکثر کتاب‌هایی که در کشور منتشر می شود ارزش مطالعه دارند و برخی از آنها را که باید چندین بار مطالعه کرد.

 کتاب آینده را به گذشته وصل می کند

 در ادامه امام جمعه موقت سمنان با اشاره به  آیات قرآن گفت: کتاب آینده را به گذشته وصل می کند.

 حجت الاسلام محمد باقر عبدوس ضمن بیان اینکه کتاب بهترین ابزار برای انتقال مطالب و اطلاعات عمومی است بیان داشت: باید افراد کتاب‌هایی را مطالعه کنند متناسب با شرلیط سنی آنها باشند.

 وی با تاکید براینکه کتاب موجب شکوفایی استعداد انسان ها می شود بیان داشت: باید نهادینه کردن مطالعه و ترویج فرهنگ مطالعه از خانواده آغاز کرد.

 وی افزود: خانواده ها از همان کودکی باید فرزندان خود را با محیط کتابخانه‌ها آشنا کنند.

کتابخانه‌ها نقش بسزایی را در توسعه فرهنگی جامعه دارند

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با اشاره به نقش مهم کتابخانه‌ها در پیشرفت جامعه گفت: کتابخانه‌ها دارای رسالت خاص جهت برگزاری برنامه های فرهنگی هستند.

 سعید ناجی ضمن بیان اینکه تاثیر ابتدایی و اولیه کتاب در اندیشه و بینش افراد جامعه است بیان داشت: مطالعه تغییر و تحول را در بینش افراد ایجاد می کند.

 وی با تاکید براینکه توجه به کتاب و میزان کتابخوانی یکی از شاخصه های مهم فرهنگی هر جامعه محسوب می شود عنوان کرد: قطعا کتابخانه‌ها و حضور افراد در این مکان فرهنگی می توانند موجب پیشرفت شود.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان تصریح کرد: مطالعه و مکان فرهنگی کتابخانه موجب افزایش اطلاعات افراد می شود.

 ناجی افزود: بعد از خانواده ،کتاب و مطالعه مهمترین و تاثیر گذار ترین عوامل در زندگی انسان ها است.

 وی افزود: با گزارش های ارائه شده خوشبختانه فعالیت های مطلوبی در کتابخانه‌های عمومی استان سمنان انجام می شود.

 کتابخانه ها مکانی برای پیشرفت فرهنگی افراد جامعه هستند

 سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان، کتابخانه‌ها را مکانی برای پیشرفت فرهنگی افراد جامعه دانست.

 نادر مالکی ضمن بیان اینکه محور توسعه حداکثر کشورها آموزش است بیان داشت: کتابخانه‌ها می توانند به عنوان بخش هایی که تکمیل کننده آموزش در مباحث توسعه باشند.

 وی برگزاری برنامه های فرهنگی در کتابخانه‌ها را بسیار تاثیر گذار در جذب مخاطبان دانست و افزود: افراد باید از کتابخانه به عنوان یک مکان برای پیشرفت فرهنگی خود استفاده کنند.

 مالکی افزود: باید کتابخانه‌های بیشتری در فضاها و امکان عمومی ایجاد شود.

 کتابخانه‌ها بوستان دانشمندان است

 نویسنده استان سمنان کتابخانه‌ها را بوستان دانشمندان دانست و گفت: در هرجا که کتاب است فرهنگ وجود دارد.

 حمید رضا نظری ضمن بیان اینکه فرهنگ موجب توسعه می شود بیان داشت: افرادی که در حوزه کتاب و کتابخانه‌ها مشغول فعالیت هستند باید یک پل ارتباطی بین خود و نویسندگان ایجاد کنند چون این مهم موجب تحقق توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی می شود.

 پژوهشگر استان سمنان با اشاره به این مطلب که از دوران کودکی با کتاب انس داشته است عنوان کرد: حداقل روزی 14ساعت مطالعه می کردم و هنوز هم با محیط کتابخانه انس دارم.

 وی با بیان اینکه نوشته ها یک ذخیره ارزشمند محسوب می شود افزود: کتاب ها گذشته را به نسل های آینده منتقل می کنند.

 نظری با تاکید بر اینکه نویسندگان باید به علاقه مخاطبان و نیازهای جامعه توجه کنند گفت: این مهم موجب جذب مخاطبان برای خواندن کتاب‌ها می شود.

 وی برگزاری مراسم های رونمایی از کتاب،نقد و بررسی و کارگاه های آموزشی را برای ترویج فرهنگ مطالعه موثر دانست.

 دانش با مطالعه محقق می شود

 سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با اشاره به این که فرهنگ بستر اصلی توسعه و افزایش سطح دانش هرکشوری را فراهم می کند گفت: این عوامل موجب مهارت افزایی می شوند .

 عباس بابایی ضمن بیان اینکه دانش با مطالعه محقق می شود بیان داشت: دانش با مطالعه محقق می شود و اگر بتوانیم در جامعه فرهنگ مطالعه را گسترش دهیم به توسعه فردی و اجتماعی کمک کردیم.

 وی با اشاره به این مطلب که در اوقات فراغت در کنار کتابهای تخصصی و درسی باید مطالعه آزاد داشته باشیم گفت: باید شرایطی برای حضور فرزندان مان در کتابخانه‌ها را فراهم  کنیم.

 بابایی با اشاره به فعالیت شبکه ‌های اجتماعی عنوان کرد: باید از فضاهای مجازی برای معرفی کتاب ‌ها استفاده کنیم.

 سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با تاکید بر اینکه حضور در محیط علمی بسیار در پیشرفت افراد موثر است افزود: باید افراد را برای حضور در کتابخانه‌ها تشویق کنیم.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: