کد خبر: 33737
تاریخ انتشار: سه شنبه, 22 اسفند 1396 - 10:02

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

استقبار پرشور بوشهری ها از طرح ملی کتابخانه گردی

منبع : لیزنا
  همزمان با ۱۷ اسفند سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور، طرح ملی کتابخانه گردی در ۱۰ کتابخانه منتخب استان برگزار شد.
استقبار پرشور بوشهری ها از طرح ملی کتابخانه گردی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، طرح کتابخانه گردی در استان بوشهر با حضور چهره های مطرح ملی و استانی اعم از مدیران، هنرمندان، ورزشکاران، نویسندگان، خبرنگاران و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

در راستای این طرح عبدالهادی فقیهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر، جهانگیر الماسی بازیگر سینما و تلوزیون و علیرضا صمیمی دورازبان تیم ملی فوتسال کشورمان در کتابخانه عمومی مصلحیان بوشهر حضور یافتند.

عبدالهادی فقیهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کتاب در استان بوشهر نمود و ظهور دائمی دارد و این از فرصت های مغتنمی است که در استان بوشهر تحت هدایت های عالمانه و خردمندانه مسئولان ارشد استان ایجاد شده است.

وی با اشاره به طرح ارزشمند کتابخانه گردی گفت: با اجرای این طرح شاهد فعالیت های فرهنگی گسترده و متنوع در کتابخانه های استان بوشهر هستیم.

جهانگیر الماسی درباره طرح کتابخانه‌گردی مسئولان و شخصیت‌ها و هنرمندان از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: به نظرم این طرح ارزنده‌ای می‌تواند باشد و بهتر این است که به همراه این نکته باشد که کتاب‌های خوب معرفی شوند و هدف از مطالعه نیز تشریح شود.

علیرضا صمیمی دورازبان تیم ملی فوتسال کشورمان نیز عنوان کرد: همه اقشار مختلف اعم از دکتر، ورزشکار، مهندس، هنرمند و ... به مطالعه و خواندن کتاب نیازمندند.

صمیمی گفت: کتاب برای افزایش سطح دانش یک فرد امری ضروری است و کتابخانه می تواند بخش اعظمی از این نیاز را برای هر فرد تأمین کند.

عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر با حضور در کتابخانه مصلحیان بوشهر اظهار داشت: این طرح که به مناسبت سالروز تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حال اجراست اقدامی ارزشمند است که می تواند در توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه موثر باشد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: اگر به دنبال توسعه و پیشرفت و همچنین آبادانی کشور باشیم حتما باید فرهنگ کتاب و مطالعه توسعه یابد.

گراوند در بازدید از بخش های مختلف کتابخانه عمومی مصلحیان بوشهر از سالن مطالعه که پیش تر بدلیل عدم ایمنی لازم تعطیل شده بود گفت برای حل این مشکل مبلغ ۲ میلیارد و پانصد هزار تومان تخصیص می یابد. در همین راستا هنرمندان استانی چون امین چاهشوری بازیگر و محمد صغیری نقال خوان در کتابخانه مصلحیان بوشهر حضور یافتند

اسماعیل کاظمی مدیر کل روابط عمومی و امور بین المل استانداری بوشهر، عباس قلی پور مدیر کل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری بوشهر، حمیده ماحوزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سید حسین ناظر مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان، حجت الاسلام خدری امام جمعه شهر چغادک، اعضای شورای اسلامی شهر عالیشهر از دیگر مسئولانی بودند که در این طرح شرکت کردند.

حضور پاکبان اهل کتاب و خانواده کتابخوان بوشهری در طرح ملی کتابخانه گردی از نکات قابل توجه در چهاردهمین سالگرد تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور در بوشهر بود.

علی حمیدی و سهیلا علوی اساتید رشته علم اطلاعات و دانش شناسی در استان بوشهر نیز با حضور در این طرح فرهیختگان و دانشجویان را دعوت کردند.

به مناسبت سالروز تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور جمعی از پرسنل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی نیز در کتابخانه گردی شرکت کرده و بصورت رایگان عضو کتابخانه عمومی مصلحیان بوشهر شدند.

دکتر حیدر عرفان نویسنده و پژوهشگر، مهرداد جشنی پور مدیر خبرگزاری فارس در استان، غلامحسین کروبی خیر کتابخانه ساز و جمعی از فرهنگیان از دیگر افرادی بودند که با کتابخانه گردی سالروز تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور را گرامی داشتند.

گفتنی است همزمان با شهر بوشهر در ۹ کتابخانه مرکز شهرستان های استان نیز طرح کتابخانه گردی اجرا شد که با استقبال مسئولان محلی همراه بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: