کد خبر: 33741
تاریخ انتشار: سه شنبه, 22 اسفند 1396 - 10:10

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

رونمایی از ۴ کتاب با حضور استاندار سمنان در روز  کتابخانه گردی

منبع : لیزنا
با حضور استاندار سمنان از ۴ کتاب نوشته شده توسط کارکنان اداره کل کتابخانه های عمومی سمنان رونمایی شد.
رونمایی از ۴ کتاب با حضور استاندار سمنان در روز  کتابخانه گردی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سمنان، آئین رونمایی از کتاب های "ایران، تمدنی به وسعت جهان" نوشته سعید دهقان لو، "خاکریزهای کاغذی" نوشته قاسم رئوفی و مطهره پیمان خواه، "تشریح جامع مسائل مقدمه ای  بر الگوریتم ها " نوشته ملیحه شبان زاده و "ضرب المثل های مجنی" نوشته عالیه حسنی  از کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در راستای اجرای طرح کتابخانه‌گردی در کتابخانه مرکزی سمنان برگزار شد.

 در این مراسم حجت الاسلام محمدباقر عبدوس  امام جمعه موقت سمنان، احمد همتی  نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه، زینب کرکه آبادی مدیر کل دفتر امور بانوان  و خانواده  استانداری و مشاور استاندار، عباس بابایی سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان و دیگر مسئولان و برخی از نویسندگان و هنرمندان حضور داشتند.

 سید شهاب‌الدین چاوشی استاندار سمنان بیان داشت: سرانه مطالعه در کشور پایین است و برای کشور که مهد تمدن است باید تلاش شود تا در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی حرفی برای گفتن داشته باشد.

 وی با بیان اینکه دنیا ایران را با نام مفاخری چون سعدی، حافظ و مولوی می‌شناسد  افزود: این مفاخر آثار بزرگی را در گذشته خلق کردند و امروز نیز باید تلاش شود نسل جدید با کتاب آشنا و مأنوس باشد.

 استاندار سمنان با اشاره به‌ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه در کشور و به‌ویژه در استان سمنان گفت: فضای دیجیتال سبب شده تا مردم جامعه کمی از فضای مطالعه و کتاب دور شوند اما نباید اجازه تا فرهنگ مکتوب مورد بی‌مهری قرار گیرد.

 چاوشی با بیان اینکه باید تلاش کرد کودکان با کتاب بیشتر مأنوس شوند تصریح کرد: کتاب طبیعی‌ترین مسکن است و می‌توان برای آرامش روحی و روانی ساعاتی را به مطالعه اختصاص داد.

 وی اضافه کرد: نباید اجازه داد تا فضای دیجیتال میراث اصیل فرهنگی ما را منقرض کند بلکه باید به کمک این فضا کتاب‌های خوب را معرفی کرد.

 نورعلی غلامحسین نیا سماکوش در ادامه با اشاره به اجرای طرح ملی کتابخانه گردی در سراسر کشور گفت: این طرح در سطح ۴۶۷ کتابخانه کشور امروز اجرا شد و در استان سمنان به صورت پایلوت در ۹ کتابخانه استان اجرا شد.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان به برخی اهداف اجرای طرح ملی کتابخانه گردی اشاره کرد و افزود: این مهم با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و همچنین آشنایی مسئولان و مدیران با فضای کتابخانه‌ها و مشکلات این بخش اجرا شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: