کد خبر: 33991
تاریخ انتشار: سه شنبه, 28 فروردين 1397 - 09:34

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

تقدیر از برندگان مسابقه «کتابخانه سبز» در همدان

منبع : لیزنا
 با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از برندگان مسابقه «کتابخانه سبز» تقدیر به عمل آمد.
تقدیر از برندگان مسابقه «کتابخانه سبز» در همدان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، مراسم تقدیر از برندگان مسابقه «کتابخانه سبز» که توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در راستای ارائه ایده‌های ناب جهت مدیریت بهینه بودجه و هزینه‌های اداره‌کل با موضوع الگویابی صحیح مصرف، طراحی و اجرا شده بود، در حاشیه کارگروه برنامه‌ریزی این استان با حضور عاطفه زارعی؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان برگزار شد.

زارعی با اشاره به اینکه «اجرای این مسابقه‌ در بین کتابداران استان همدان از برنامه‌های نوین و اثربخش بود»، گفت: هدف از این مسابقه آشنایی کتابداران با کتابخانه‌های سبز و استفاده از ایده‌های کتابداران در ارتقاء بهره‌وری کتابخانه‌های عمومی استان بود.

وی با اشاره به اینکه «یکی از محورهای این مسابقه ارائه الگوی بهینه مصرف در کتابخانه‌های عمومی بود»، خاطرنشان کرد: شیوه‌های نو در صرفه‌جویی منابع آب، برق، گاز، طراحی و زیباسازی داخل و خارج کتابخانه با پوشش‌های گیاهی و زیست‌محیطی و مدیریت بازیافت زباله‌های مصرفی و غیر قابل استفاده از دیگر محورهای این مسابقه بود.

زارعی با بیان اینکه «آگاهی رسانی درباره مسئولیت اجتماعی کتابخانه‌ها و ارائه دوره‌های آموزشی مرتبط با محیط زیست، انرژی‌های تجدیدپذیر، بازیافت زباله و… از دیگر اهداف این مسابقه بوده است»، افزود: شیوه‌های حمایت و تعامل با سمن‌های حامی محیط زیست و انرژی‌های پاک نیز مورد توجه بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، با اشاره به اینکه «در این مسابقه به ۱۰ ایده برتر لوح تقدیر همراه با درج در پرونده پرسنلی اهدا شد»، اظهار داشت: سه هدیه نیز به برترین ایده‌ها؛ که طرح‌های (کتابخانه سبز گامی بسوی اندیشه سبز/ ارائه شده توسط: فائزه آقاملایی؛ مسئول کتابخانه عمومی بامداد تویسرکان)، (ایجاد چک لیست الگو بهینه و مدیریت مصرف کتابخانه عمومی/ ارائه شده توسط:مهدی مرادیان تمجید؛ رئیس ادره کتابخانه‌های عمومی اسداباد)، (باشگاه حامیان محیط زیست و همیاران انرژی پاک/ ارائه توسط: نگین روزبهانی؛ کتابدار کتابخانه عمومی امیرالمومنین(علیه السلام) نهاوند) بودند اهدا گردید.

عاطفه زارعی، با بیان اینکه «امیدواریم این برنامه نه تنها به عنوان یک مسابقه بلکه گامی مهم در راستای جریان‌سازی «فرهنگی- اقتصادی» در کتابخانه‌های عمومی به عنوان مراکز مدیریت دانش آحاد جامعه محسوب شود، افزود: چنین برنامه‌هایی نقش کتابخانه‌های عمومی را در ارتقای فرهنگ جامعه بیش از پیش نمایان خواهد کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه «طرح‌هایی که هزینه و اجرای آنها مهیا باشد با نام طراح در سطح استان، شهرستان و یا کتابخانه عملیاتی می‌شود»، گفت: همدلی و همزبانی تمام پرسنل کتابخانه‌ها در این رویداد بزرگ قابل تقدیر بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: