کد خبر: 33992
تاریخ انتشار: سه شنبه, 28 فروردين 1397 - 09:37

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

همکاری فرماندار و امام جمعه خرامه فارس در گردهمایی کتابخوانی

منبع : لیزنا
کتابخانه عمومی محمدرسول الله (ص) نشست کتاب‌خوان تخصصی مبعث را با حضور و معرفی کتاب توسط مسئولان شهرستان برگزار کرد.
همکاری فرماندار و امام جمعه خرامه فارس در گردهمایی کتابخوانی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس، نشست کتاب‌خوان تخصصی مبعث، با معرفی هفت کتاب و با حضور فرهاد جهانخواه فرماندار، حجت الاسلام صباحی امام جمعه، حجت الاسلام نظری رییس سازمان تبلیغات اسلامی، مهندس ایزدی رئیس شورای شهر و تعداد دیگری از مسئولان و مدیران ادارات شهرستان خرامه به همراه کتابداران و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی، برگزار شد.

حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه نخستین کتابخوان این دیدار بود که کتاب «علی (ع) از زبان علی (ع)» را پیشنهاد کرد. به گفته این روحانی کتابدوست «علی (ع) از زبان علی (ع)» از دقیق‌ترین و خواندنی‌ترین زندگی‌نامه‌ها درباره امیرالمؤمنین(ع) است که نویسنده با استفاده از منابع دست ‌اول و مطمئن شیعه و اهل سنت به نگارش آن پرداخته است. نویسنده در این اثر کوشیده تا حوادث و رخدادهای زندگی حضرت علی(ع) را با زبانی ساده و به شیوه‌ی روایی از لحظه تولد تا شهادت ایشان شرح دهد.

کتاب «سیره نبوی» نوشته مصطفی دلشاد تهرانی کتاب دوم بود که فرهاد جهانخواه فرماندار خرامه آن را بررسی و معرفی کرد. فرماندار شهرستان خرامه درباره این کتاب گفت: این کتاب مجموعه اصولی برگرفته از قرآن کریم و شیوه زندگی پیامبر اکرم (ص) و اوصیای آن حضرت است. این اصول قواعدی است کلی که مسیر زندگی را در وجوه مختلف فردی، اجتماعی، مدیریتی، خانوادگی، سیاسی، نظامی، و اقتصادی مشخص می کند.

بهرام نجفی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خرامه نیز در ادامه کتاب «آنک آن یتیم نظر کرده» نوشته رضا رهگذر را معرفی کرد و گفت: این کتاب روایتی از زندگی پیامبر(ص) است که با نثری تاریخی نگاشته شده است. داستان از اندکی پیش از تولد پیامبر اکرم(ص) آغاز شده و ماجرای زندگی آن حضرت تا پایان هجرت عده‌ای از مسلمانان به حبشه را در بر می‌گیرد.

در ادامه جلال ایزدی کتابدار کتابخانه عمومی شهید نصرالله ایزدی کتاب «قصه های زندگی پیامبر (ص)» نوشته عبدالتواب یوسف و وحید رضایی عضو فعال کتابخانه و کارمند اداره بهزیستی خرامه کتاب «محمد (ص) در اروپا» نوشته مینو صمیمی را به اشتراک گذاشتند. همچنین دو کتاب «طب پیامبر اعظم (ص)» نوشته محمدجعفر واصف و «آخرین سفیر؛ داستان زندگی پیامبر گرامی اسلام (ص)» نوشته رضا شیرازی به دست معصومه جعفری و سمیه نوری عرب اعضای کتابخانه معرفی شد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: