کد خبر: 34517
تاریخ انتشار: سه شنبه, 25 ارديبهشت 1397 - 10:52

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

با همت رایزنی های فرهنگی ایران  

فراخوان جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی در 65 کشور جهان منتشر شد

منبع : لیزنا
در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منوّر رضوی، مشارکت و حضور دانشمندان، اندیشمندان، نویسندگان و صاحبان آثار حوزه فرهنگ رضوی، فراخوان یازدهمین جشنواره بین المللی انتخاب کتاب سال رضوی از طریق رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، در سراسر دنیا منتشر شد.
فراخوان جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی در 65 کشور جهان منتشر شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، دبیر اجرایی جشنواره بین المللی انتخاب کتاب سال رضوی با بیان این خبر گفت: این فراخوان به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی از طریق نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی به 80 رایزنی و نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در 65 کشور جهان منتشر  شد.

مهدی قیصری نیک افزود: این فراخوان با هدف اطلاع رسانی به سازمانهای علمی فرهنگی و پژوهشی، شخصیت‌های علمی و فرهنگی، دانشمندان و محققان جهان اسلام منتشر گردید و موجب خواهد شد که  بسیاری از آثار منتشرشده رضوی در عرصه جهانی در این رویداد عظیم فرهنگی مشارکت نمایند.

وی با بیان اینکه، اشاعه و ترویج فرهنگ منوّر رضوی، گسترش فعالیت‌های علمی، هنری و پژوهشی مرتبط با سیره، زندگی و ابعاد مختلف شخصیت هشتمین اختر تابناك آسمان امامت و ولایت، حضرت امام رضا(علیه‌السلام) ، شناسایی، تجلیل و حمایت از تولیدكنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینة فرهنگ رضوی و كمك به انتشار گستردة آن‌ها را از اهداف برگزاری جشنوارة بین‌المللی انتخاب كتاب سال رضوی عنوان کرد و افزود: یازدهمین جشنوارة بین‌المللی انتخاب كتاب سال رضوی  با محتوای تألیف، ترجمه و پایان‌نامه با موضوع امام رضا(علیه‌السلام) و خاندان آن حضرت، به مناسبت میلاد باسعادت عالِم آل محمد، حضرت علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) ، ولادت با بركت حضرت فاطمة معصومه(سلام‌اللّه‌علیها)، هم‌زمان با دهة كرامت، در سازمان كتابخانه‏ها، موزه‏ها و مركز اسناد آستان قدس رضوی برگزار می شود. وی با اشاره به اینکه  یازدهمین جشنواره بین المللی انتخاب كتاب سال رضوی شامل بخش های مختلفی مانند كتاب های چاپی، كتاب های دیجیتال، پایان نامه و رساله، حمایت از آثار رضوی و ناشر فعال می شود و آثار ارسالی باید دارای یكی از بخش های پنجگانه با موضوع امام رضا علیه السلام و خاندان آن حضرت باشد كه طی سال های  1396و1397منتشر شده باشد افزود: آثار ارسالی با موضوع امام رضا(علیه‌السلام) و خاندان امام رضا(علیه‌السلام) [‌حضرت موسی الکاظم، حضرت جواد الائمه، حضرت حسین بن موسی الكاظم، حضرت احمد بن موسی الكاظم «شاهچراغ» علیهم‌السلام، و حضرت فاطمة معصومه سلام‌اللّه‌علیها‌] در هر یك از بخش‌های پنجگانه، در جشنواره شرکت و مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند.

     گفتنی است که نویسندگان، ناشران و علاقه مندان به جشنواره بین المللی انتخاب كتاب سال رضوی می‌توانند برای كسب اطلاعات بیشتر به سایت این جشنواره مراجعه نمایند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: