کد خبر: 34527
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1397 - 13:58

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بخشودگی جرایم دیرکرد امانت کتاب تا پایان ماه مبارک رمضان در گیلان

منبع : لیزنا
 مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان از بخشودگی جرایم دیرکرد عودت کتاب های امانتی اعضای کتابخانه ها تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.
بخشودگی جرایم دیرکرد امانت کتاب تا پایان ماه مبارک رمضان در گیلان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان، هادی نوری با اعلام  این خبر گفت: به برکت ماه رمضان، کلیه جرایم دیر کرد امانت کتاب ها در صورت عودت یا تمدید کتاب تا پایان ماه مبارک رمضان مورد بخشودگی واقع می شود.

وی افزود: مدت امانت یک کتاب در هر دوره امانت ۱۴ روز است که در صورت تأخیر در عودت کتاب، به ازای هر روز مبلغی به عنوان جریمه دیرکرد دریافت می شود که در این ماه مبارک، این جرایم مورد بخشودگی واقع شده است.

نوری خاطر نشان کرد: این بخشودگی شامل تمام کتاب های امانی دارای تأخیر بوده و بازه زمانی خاصی ندارد.

وی از همه اعضای کتابخانه های عمومی در سراسر استان خواست تا با عودت به موقع کتاب ها امکان استفاده عموم مردم عزیز از کتاب ها را فراهم کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همچنین از امکان تمدید آنلاین کتاب ها بدون مراجعه به کتابخانه نیز خبر داده و گفت: خوشبختانه با راه اندازی سامانه جدید مدیریت کتابخانه های عمومی کشور تحت عنوان «سامان» بسیاری از خدمات کتابخانه ها به صورت آنلاین انجام می پذیرد که از آن جمله می توان به امکان جستجوی کتاب، در خواست عضویت، رزرو و تمدید مدت امانت کتاب اشاره کرد.

نوری اضافه کرد: برای استفاده از این سامانه علاقه مندان می توانند به سایت www.samanpl.ir مراجعه و از امکانات این سایت استفاده کنند.

گفتنی استان استان گیلان هم اکنون دارای ۱۰۷ باب کتابخانه عمومی در ۱۶ شهرستان استان گیلان است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: