کد خبر: 34532
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1397 - 14:05

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی زابل در سیستان و بلوچستان با حضور معاون استاندار

منبع : لیزنا
معاون استاندار و فرماندار ویژه زابل در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، راه اندازی پارک کتاب بنجار را گامی موثر در راستای ترویج فرهنگ مطالعه دانست.
جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی زابل در سیستان و بلوچستان با حضور معاون استاندار

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی زابل با حضور معاون استاندار برگزار شد.

هوشنگ ناظری، معاون ویژه استاندار و فرماندار شهرستان زابل در این جلسه اظهار داشت: پایین بودن سرانه مطالعه در جامعه یکی از مشکلات حوزه کتاب و کتابخوانی است که باید به‌دقت موردبررسی قرارگرفته و با شناسایی دلایل آن برای ارتقای سطح مطالعه در جامعه برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد. باید چاره‌ای اندیشید که فرهنگ کتاب و کتابخوانی در منطقه سیستان رواج بیشتری یابد.

وی با تقدیر از اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان و شهرداری بنجار به‌منظور راه‌اندازی پارک کتاب، گفت: راه‌اندازی پارک کتاب در بنجار گام مؤثری در ترویج فرهنگ مطالعه در منطقه است. شایسته است برای غنی‌تر شدن منابع این کتابخانه،‌مردم کتاب‌های بلااستفاده در منازل را به این مرکز اهدا کنند.

فرماندار شهرستان زابل با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان خواستار برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی متناسب با این ایام در مساجد، کتابخانه‌های عمومی و مراکز فرهنگی شد.

اسفندیار زیدآبادی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این جلسه با اشاره به لزوم افزایش سرانه مطالعه در جامعه گفت: همراهی و مشارکت تمامی سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی برای دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز توسعه کتابخانه‌های عمومی، ضروری است.

وی با ابراز رضایتمندی از افزایش منابع کتابخانه‌های عمومی استان در سال‌های اخیر و اجرای طرح انتخاب کتاب توسط کتابداران، هدف از مطالعه را ایجاد تحول در انسان دانست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: حمایت از نویسندگان بومی و محلی یکی از اهداف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است و در همین راستا سال گذشته کتب نویسندگان استانی خریداری و به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان ارسال شد.

محمدصالح حیدری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان زابل نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان، برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان، جلسات جمع خوانی، کلاس‌های قصه‌گویی، نقاشی، رنگ‌آمیزی، نمایش عروسکی، معرفی کتاب از طریق رادیو شهری، ایجاد و افتتاح پارک کتاب در شهر بنجار را بخشی از فعالیت‌های ترویجی در زمینه کتابخوانی دانست. وی همچنین از میزبانی کتابخانه‌ها برای برگزاری برنامه‌های متنوع هم‌زمان با آغاز فصل تابستان خبر داد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: