کد خبر: 34840
تاریخ انتشار: شنبه, 12 خرداد 1397 - 08:57

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

فرصتی دوباره به نویسندگان و ناشران جهان اسلام

مهلت ارسال آثار به یازدهمین جشنواره كتاب سال رضوی تا 25خرداد تمدید شد

منبع : لیزنا
دبیر اجرائی جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی، آخرین مهلت ارسال آثار به یازدهمین جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی، را 25خردادماه سال جاری اعلام کرد.
مهلت ارسال آثار به یازدهمین جشنواره كتاب سال رضوی تا 25خرداد تمدید شد

به گزارش  لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین الملل سازمان كتابخانه ها، موزه ها و مركز اسناد آستان قدس رضوی، دبیر اجرائی جشنواره بین المللی انتخاب كتاب سال رضوی با بیان این مطلب گفت:  یازدهمین دوره جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی با استقبال بسیار خوب نویسندگان داخلی و خارجی روبرو شد. مهدی قیصری نیک از آثار رسیده از کشورهای مختلف مانند عراق، لبنان، عربستان، اسپانیا، هند و مالزی خبر داد و گفت: با عنایت به درخواست بسیاری از نویسندگان و ناشران، و با توجه به اطلاع رسانی بین المللی از طریق رسانه های مكتوب، خبرگزاری ها و صدا و سیما، ارسال فراخوان به موسسات، نهادها، مراكز فرهنگی، آموزشی و پژوهشی خارج از كشور و اطلاع رسانی فراخوان از طریق رایزن های فرهنگی، سفارت خانه ها و سركنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان پیش بینی می شود كه آثاری به زبان های مختلف به جشنواره برسد که برهمین اساس مهلت ارسال آثار به جشنواره تا 27 خرداد ماه تمدید گردید. وی با بیان اینکه، اشاعه و ترویج فرهنگ منوّر رضوی، گسترش فعالیت‌های علمی، هنری و پژوهشی مرتبط با سیره، زندگی و ابعاد مختلف شخصیت هشتمین اختر تابناك آسمان امامت و ولایت، حضرت امام رضا(علیه‌السلام)، شناسایی، تجلیل و حمایت از تولیدكنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینة فرهنگ رضوی و كمك به انتشار گستردة آن‌ها را از اهداف برگزاری جشنوارة بین‌المللی انتخاب كتاب سال رضوی عنوان کرد و افزود: یازدهمین جشنوارة بین‌المللی انتخاب كتاب سال رضوی  با محتوای تألیف، ترجمه و پایان‌نامه با موضوع امام رضا(علیه‌السلام) و خاندان آن حضرت، به مناسبت میلاد باسعادت عالِم آل محمد، حضرت علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) ، ولادت با بركت حضرت فاطمة معصومه(سلام‌اللّه‌علیها)، هم‌زمان با دهة كرامت، در سازمان كتابخانه‏ها، موزه‏ها و مركز اسناد آستان قدس رضوی برگزار می شود. وی با اشاره به اینکه  یازدهمین جشنواره بین المللی انتخاب كتاب سال رضوی شامل بخش های مختلفی مانند كتاب های چاپی، كتاب های دیجیتال، پایان نامه و رساله، حمایت از آثار رضوی و ناشر فعال می شود و آثار ارسالی باید دارای یكی از بخش های پنجگانه با موضوع امام رضا علیه السلام و خاندان آن حضرت باشد كه طی سال های  1396و1397منتشر شده باشد افزود: آثار ارسالی با موضوع امام رضا(علیه‌السلام) و خاندان امام رضا(علیه‌السلام) [‌حضرت موسی الکاظم، حضرت جواد الائمه، حضرت حسین بن موسی الكاظم، حضرت احمد بن موسی الكاظم «شاهچراغ» علیهم‌السلام، و حضرت فاطمة معصومه سلام‌اللّه‌علیها‌] در هر یك از بخش‌های پنجگانه، در جشنواره شرکت و مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند.

     گفتنی است که نویسندگان، ناشران و علاقه مندان به جشنواره بین المللی انتخاب كتاب سال رضوی می‌توانند برای كسب اطلاعات بیشتر به سایت این جشنواره مراجعه نمایند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: