کد خبر: 36282
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 18 مرداد 1397 - 12:33

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان دهلران استان ایلام برگزار شد

منبع : لیزنا
دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دهلران در سال ۹۷ با حضور اعضا در دفتر فرماندار شهرستان برگزار شد.
جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان دهلران استان ایلام برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دهلران در سال جاری به ریاست حسینعلی موسوی، فرماندار شهرستان دهلران و با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام در دفتر فرمانداری برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام در ابتدای این جلسه گفت: کتاب و کتابخوانی عنصری تاثیرگذار در ارتقای علم و آگاهی جامعه بشری است؛ به طوری که همواره مورد توجه پیشگامان علم و توسعه بوده است. گنجینه ای ارزشمند که می تواند افزون بر ماندگار ساختن پیشینه فرهنگی برای آیندگان،  انسان ها را با ارزش ها و هنجارهای جامعه آشنا کند. لذا با توجه به جایگاه ارزشمند کتاب، باید در سیاست گذاری و برنامه ریزی های ملی، توسعه و عمران، کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی را چه در بخش عمومی و چه در بخش خصوصی مد نظر داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های انجام شده در راستای برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش مطالعه کتاب های مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین(ع) به ویژه حضرت ثامن الحجج(ع) و معرفی پدید آورندگان آثار مرتبط با فرهنگ رضوی است.

مدیر کل کتابخانه ای استان ایلام در ادامه این جلسه اظهار داشت: کتابخانه های عمومی منشاء خدمات فرهنگی متنوعی هستند و توسعه زیرساخت های کتابخانه ها از عوامل مهم رشد و اشاعه فرهنگ اسلامی و انسانی در سطوح مختلف جامعه است.

 وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که با افتتاح و بهره برداری کتابخانه عمومی خیام حاضرمیل و کتابخانه عمومی دشت عباس در هفته دولت، موجبات رشد و توسعه کتاب و کتابخوانی در شهرستان فراهم شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در پایان ضمن تقدیر  از فرماندار جهت تخصیص اعتبارات لازم از محل اعتبارات عمرانی برای کتابخانه های عمومی، تسریع در روند برق رسانی به کتابخانه دشت عباس را خواستار شد.

در ادامه هریک از اعضای انجمن به بیان نظرات و پیشنهادات خود پیرامون دستور کار جلسه پرداختند و تصمیماتی در راستای بهبود وضعیت کتابخانه ها و میزان مطالعه در شهرستان دهلران اخذ شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: