کد خبر: 36289
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 18 مرداد 1397 - 13:13

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز با امام جمعه شهر هشتگرد

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز به منظور ترویج کتابخوانی با امام جمعه هشتگرد دیدار و گفت و گو کرد.
دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز با امام جمعه شهر هشتگرد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز، پنجشنبه ۱۱ مردادماه ۹۷، احمدعلی هراتی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز به همراه معاونین اداره کل و جمعی از کارشناسان ستادی با حضور در دفتر امام جمعه با حجت الاسلام والمسلمین ناطقی، امام جمعه شهرستان هشتگرد، دیدار و گفت و گو کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز در این دیدار اظهار داشت: با ترویج سیره زندگی  ائمه اطهار در قالب کتاب و کتابخوانی قطعا موفق خواهیم شد؛ چراکه اعتقاد و باورمان بر این است که در انتقال و حفظ ارزش های اسلامی و انقلابی، به نسل های بعدی بهترین راه کتاب و کتابخوانی است. حفظ این ارزش ها تنها در همکاری و همیاری تمام مسئولین شکل می گیرد. فرهنگ مطالعه، کتابخوانی و کتاب بهترین بستر برای انتقال میراث ادبی و معنوی از نسلی به نسل دیگر است.

وی با اشاره به جایگاه قرآن در فرهنگ اسلامی گفت: قرآن کتاب و معجزه آخرین رسول خداوند است؛ به همین جهت به انس با قرآن و کتاب تاکید شده است. مطالعه به معنای بهتر و بیشتر دانستن است. خانواده ای موفق خواهد بود که کتابخوانی را در بین اعضای خود ترویج دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ناطقی ضمن تبریک انتصاب مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، گفت: علم و ایمان باید در کنار یکدیگر باشند. در دوران معاصر، علم حرف اول را می زند. علم در همه زمینه ها کارساز است. در زراد خانه ها، کشفیات علمی، هوا و فضا و غیره به علم نیاز داریم. علم روشن کننده است. برای دست یابی به این علوم، باید زمینه مهیا شود. بهترین بسترشکل گیری علم، کتاب است.

امام جمعه هشتگرد با اشاره به خصوصیات متولیان کتاب، گفت: متولی کتاب باید، کتابشناس باشد. مسئولین عرصه کتابخوانی باید در این زمینه جاذبه ایجاد کنند و برنامه ها و طرح های تشویقی برای جذب مردم طراحی و اجرا شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: