کد خبر: 36302
تاریخ انتشار: جمعه, 19 مرداد 1397 - 20:19

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی

به همت کتابداران و با حضور مردم و مسئولین، ویژه برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی برگزار شد.
برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، به همت کتابداران و با حضور مردم و مسئولین، ویژه برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی  برگزار شد.

انجمن کتابخانه‌های عمومی خمین و قورچی باشی برگزار شد

با حضور فرماندار و اعضا، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان خمین و شهر قورچی باشی به صورت مشترک در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای جلسه مجتبی حیدری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ضمن ارائه گزارشی از پیگیری‌های انجام شده در خصوص مصوبات جلسه گذشته، دستور کار جلسه را مطرح کرد.

در ادامه احمد طهرانی، فرماندار خمین در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی به بیان مطالبی پرداخت و خواستار حضور کتابداران در سطح مدارس جهت انجام فعالیت‌های فرهنگی مناسب شد.

در این جلسه مصوب شد برنامه های فرهنگی مناسب در زمینه عفاف و حجاب در سطح کتابخانه های عمومی شهرستان برگزار شود و  شهرداری و شورای شهر در خصوص بحث واگذاری زمین در پارک فضیلت جهت ساخت کتابخانه سرداران شهید اقدامات لازم را انجام دهند.

جمع‌خوانی کتاب «مرغابی های مهمان» در کتابخانه شهدای پرندک

به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت، کتاب «مرغابی های مهمان» نوشته مجید ملامحمدی از انتشارات آستان قدس رضوی ابتدا توسط کتابدار به کودکان معرفی شد و سپس چند داستان کوتاه از کتاب توسط دانش آموزان دختر شرکت کننده در جلسه خوانده شد.

زهرا همتی، مسئول کتابخانه شهدای پرندک گفت: این کتاب نثر روانی دارد و شامل چند داستان کوتاه مانند ضامن آهو و... است.

وی گفت: هدف از این برنامه گرامیداشت دهه کرامت و آشنایی کودکان با شخصیت امام رضا(ع) و خصایل و ویژگی های ایشان بود.

شعرخوانی از کتاب «روی جاده ابریشم شعر» در کتابخانه آیت الله اراکی

با حضور شاعران بومی شهرستان اراک و دوستداران کتاب و کتابخوانی، جلسه معرفی و شعرخوانی کتاب «روی جاده ابریشم شعر» نوشته محمد قهرمان در جلسه باشگاه کتابخوانی کتابخانه عمومی آیت اله اراکی شهر اراک برگزار شد.

«روی جادّه ابریشم شعر» اثر شاعر بزرگ خراسان، چهره ماندگار و برجسته‌ شعر و ادب فارسی، محمّد قهرمان، یکی از بهترین شاعران معاصر ایران است. وی غزل را صائب‌وار در سبک اصفهانی می‌سرود و در قالب‌های دیگر شعری نیز، مضامین عمیقی را به زبانی ساده به گنجینه ادبیات معاصر فارسی هدیه داد.

جلسه جمع‌خوانی کتاب «عروس مهربان» در کتابخانه شهدای پرندک

با حضور جمعی از دانش آموزان، کتاب «عروس مهربان: داستان زندگی حضرت فاطمه(س)» نوشته مسلم ناصری در کتابخانه عمومی شهدای شهر پرندک معرفی و جمع خوانی شد.

در ابتدا کتاب توسط کتابدار به دانش آموزان معرفی شد و سپس چند داستان کوتاه از آن توسط دانش آموزان دختر شرکت کننده در جلسه خوانده شد.

زهرا همتی، مسئول کتابخانه شهدای پرندک گفت: کتاب «عروس مهربان» نثر روانی دارد و شامل چند داستان کوتاه مانند بوی فرشته، عروس مهربان وغیره است.

کلاس سبک زندگی قرآنی در کتابخانه ادیب الممالک جاورسیان

کلاس سبک زندگی قرآنی ویژه خردسالان در کتابخانه عمومی ادیب الممالک شهر جاورسیان از توابع شهرستان خنداب برگزار شد.

در این برنامه که علی ابراهیمی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان خنداب نیز حضور داشت، برنامه‌های روخوانی قرآن، شعرخوانی و پرسش و پاسخ قرآنی برگزار شد و در پایان نکاتی پیرامون تعلیم و تربیت صحیح فرزندان برای مادران حاضر در نشست بیان شد.

مسابقه حدیث رضوی در کتابخانه باقرالعلوم(ع) خشکرود

به مناسبت میلاد امام رضا (ع)، مسابقه حدیث رضوی در کتابخانه باقرالعلوم(ع) شهر خشکرود برگزار شد.

در این مسابقه کودکان حدیثی از امام رضا(ع) را انتخاب و با استفاده از بریده مجلات، نقاشی و رنگ آمیزی، احادیث انتخابی خود را با موضوع امانت داری، انتظار فرج، اطاعت خداوند، زیارت حضرت معصومه(س)  به صورت زیبا نگارش کردند و در آخر به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

جمع خوانی کتاب «سن ازدواج دختران» در کتابخانه امام خمینی(ره) روستای گرکان

با هدف کاهش آسیب های اجتماعی، کتاب «سن ازدواج دختران» نوشته زهره رجبیان در کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) روستای گرکان شهرستان آشتیان جمع‌خوانی شد.

سارا گزبلندی، مسئول کتابخانه امام خمینی(ره) با اشاره به بخش‌هایی از کتاب گفت: ازدواج در حفظ سلامت روحی، جسمی و اخلاقی فرد و نیز در حفظ سلامت جامعه نقش مهمی را ایفا می کند.

مسابقه نقاشی حجاب و عفاف در کتابخانه شهدای پرندک

با حضور جمعی از دختران نوجوان، مسابقه نقاشی حجاب و عفاف در کتابخانه عمومی شهدای شهر پرندک از توابع شهرستان زرندیه برگزار شد.

در ابتدا زهرا همتی، مسئول کتابخانه شهدای پرندک کتاب هایی درباره حجاب معرفی کرد و سپس دانش آموزان دختر شرکت کننده در جلسه به نقاشی درباره این موضوع پرداختند. در پایان نیز به نقاشی برتر جایزه ای اهدا شد.

کارگاه آموزشی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در شهر جاورسیا

با همکاری امام جمعه شهر جاورسیان و با حضور جمعی از بانوان و سرگروه‌های حلقه های صالحین بسیج، کارگاه آموزشی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در کتابخانه عمومی ادیب الممالک برگزار شد.

در این برنامه با محوریت معرفی کتاب «انسان و ایمان» شهید مطهری، امام جمعه جاورسیان گفت: در نگاه انسان با ایمان، خاری که در پای دیگران فرو برود مانند این است که به چشم و پای خودش فرو رفته است. از شادی دیگران شاد و از اندوه  آنها اندوهگین می شود.

حجت الاسلام صفاهانی خاطرنشان کرد: اصالت انسان، انسانیت است؛ انسانیت شامل حقیقت گرایی، خیر گرایی و خدا گرایی بوده و ما با ایمان و توکل بر خدا مشکلات روز مره را یکی پس از دیگری حل خواهیم کرد.

وی افزود: از نظر خداوند عزت ها و ذلت ها حساب های دقیق و منظمی دارند و ما انسانها وظیفه داریم طبق دستورات الهی رفتار کنیم تا در زندگی موفق باشیم.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: