کد خبر: 37379
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 11 مهر 1397 - 10:43

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

ه همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سرخه

نقد کتاب «ملاصالح» در شهرستان سرخه

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان
نشست نقد کتاب «ملاصالح» نوشته رضیه غبیشی به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سرخه برگزار شد.
نقد کتاب «ملاصالح» در شهرستان سرخه

 

به گزارش لیزنا، نشست نقد کتاب«ملاصالح» نوشته رضیه غبیشی به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سرخه و با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان و انجمن رسالت قلم سرخه با حضور نسرین قلی بیک، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سرخه؛ قاسم رؤفی، کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان؛ حسن اسلامی، نویسنده حوزه دفاع مقدس و سایر نویسندگان دفاع مقدس، رزمندگان و علاقه‌مندان حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.

نسرین قلی بیک، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سرخه در این نشست اظهار داشت: برگزاری مراسم نقد و رونمایی کتاب، موجب توسعه کتاب و کتابخوانی می شود. از این رو برگزاری مستمر جلسات نقد و رونمایی کتاب از جمله برنامه‌های مهم اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان است.

نسرین قلی بیک افزود: نقد کتاب موجب پیشرفت نویسنده در کار می شود.

در  ادامه کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز روایت ساده و روان، قلم زیبا و رسای نویسنده کتاب، امانت داری در بیان کلمات و نقل قول‌ها را از مهمترین ویژگی های کتاب «ملاصالح» دانست و این کتاب را اثری خوش خوان معرفی کرد.

قاسم رؤفی با اشاره به این مطلب که دوره اسارت مهمترین بخش کتاب محسوب می شود، اظهار داشت: نویسنده می‌توانست در خصوص دوران کودکی، نوجوانی و زمان برگشت ملا صالح به ایران، اطلاعات مفیدتری در اختیار خواننده قرار دهد.

در ادامه حسن اسلامی، نویسنده حوزه دفاع مقدس نیز بیان کرد: کتاب در سبک خاطره‌نویسی نوشته شده است؛ رویکرد کتاب تاریخ شفاهی است. شخصیت‌پردازی قهرمان داستان قوی است. زبان کتاب بسیار مناسب و گیرا  است و  در بیان گفته‌ها و صداقت ملاصالح هیچ شکی نیست.

اسلامی برگزاری جلسات نقد را در ترویج فرهنگ مطالعه موثر دانست.

در خاتمه نویسندگان در خصوص نقاط قوت و ضعف کتاب به بحث و تبادل نظر پرداختند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: