کد خبر: 37400
تاریخ انتشار: شنبه, 14 مهر 1397 - 09:52

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نمایشگاه «کتاب‌های آسیب‌دیده» در کتابخانۀ امام‌رضا(ع) قوچان

منبع : روابط عمومی سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی
مجتمع فرهنگی و کتابخانۀ امام‌رضا(ع) قوچان، از مجموعه کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی، در حرکتی جالب توجه با برپایی نمایشگاهی، کتاب‌های آسیب‌دیدۀ این کتابخانه را در معرض دید عموم قرار داد و مخاطبان خود را به مهربانی با کتاب دعوت کرد.
نمایشگاه «کتاب‌های آسیب‌دیده» در کتابخانۀ امام‌رضا(ع) قوچان

 به گزارش لیزنا، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، نمایشگاهی از کتاب‌های آسیب‌دیده با عنوان «با من مهربان‌تر باش» در تالار گردش کتاب بانوان مجتمع فرهنگی و کتابخانۀ امام‌رضا(ع) قوچان برگزار شده است.

رئیس مجتمع فرهنگی و کتابخانۀ امام‌رضا(ع) قوچان هدف از برپایی این نمایشگاه را آشنا کردن اعضا با شیوۀ برخورد صحیح با کتاب، فرهنگ‌سازی برای حفظ کتاب به عنوان یک سرمایۀ فرهنگی و اجتماعی، آگاهی‌بخشی به مراجعان برای حفظ اموال موقوفه و نشان دادن جبران‌ناپذیری خسارت‌های وارده به کتاب ذکر کرد و اظهار داشت: در برخی موارد آسیب‌های جدی همچون تخریب، خط‌کشی و آب‌خوردگی به کتاب وارد می‌شود و آن را از دسترس سایران خارج می‌کند.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه، تعداد 73 نسخه کتاب در معرض دید عموم قرار گرفته که این کتاب‌ها بر اساس آسیب‌های وارد شده به آن‌ها در سه دستۀ کتاب‌های دارای خط‌کشی و جلد آسیب‌دیده، کتاب‌هایی که آب‌خوردگی و رطوبت دارند و کتاب‌هایی که کاملاً تخریب شده‌اند، تقسیم شده است.

بهرام هراتی افزود: این نمایشگاه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و مراجعۀ بیش از پیش دانش‌آموزان به کتابخانه، برگزار شده و از 14 تا 19 مهرماه ادامه خواهد داشت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: