کد خبر: 37441
تاریخ انتشار: دوشنبه, 16 مهر 1397 - 13:47

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اجرای مرحله دوم طرح خرید اسباب‌بازی و کتاب کودک به مناطق محروم

منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
سید باقر میرعبداللهی، مدیرکل تأمین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، از اجرای مرحله دوم طرح خرید اسباب‌بازی و همچنین ارسال بسته ویژه کتاب کودک به ۳۱ شهر دارای اولویت فرهنگی و اجتماعی و مناطق محروم، همزمان با روز ملی کودک خبر داد.
اجرای مرحله دوم طرح خرید اسباب‌بازی و کتاب کودک به مناطق محروم

 به گزارش لیزنا، سیدباقر میرعبداللهی با اشاره به توجه ویژه نهاد به نیازهای کتابخانه‌ای کودکان و نوجوانان، گفت: پس از اجرای موفق مرحله اول خرید اسباب‌بازی در سال گذشته، که طی آن ۳۳ محصول از تولیدکنندگان برتر داخلی برای گروه سنی کودک و نوجوان تهیه و برای ۱۸۶ کتابخانه عمومی در کشور ارسال شد، مرحله دوم این طرح همزمان با روز ملی کودک، با خرید اسباب‌بازی برای بیش از ۲۵۰ کتابخانه عمومی در سراسر کشور با اولویت مناطق کمتر برخوردار از امکانات فرهنگی، اجرا خواهد شد.

وی هدف از ارسال اسباب‌بازی را شاداب‌سازی فضای کتابخانه‌ها، افزایش خلاقیت  و پرورش تفکر در کودکان دانست و افزود: مهم‌ترین عامل اندیشه‌ورزی برای این گروه سنی، که امروزه از آن به عنوان «فلسفه برای کودکان» یاد می‌شود، با استفاده از ابزارهای کودکانه مانند اسباب‌بازی‌ها میسر خواهد شد که در مرحله جدید از این طرح، ۳۰ اسباب‌بازی جدید به همراه محصولات قبلی، به کتابخانه‌های دارای اولویت ارسال خواهد شد.

مدیرکل تأمین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همچنین از ارسال بسته ویژه کتاب برای کتابخانه‌های مناطق کمتر برخوردار از امکانات فرهنگی خبر داد و گفت: در این بسته که به عنوان «بسته ویژه کتاب کودک» پیش‌بینی شده، ۷۰ عنوان کتاب به ۱۲۰ کتابخانه نهادی در مناطق محروم ارسال خواهد شد.

میرعبداللهی همچنین ابراز امیدواری کرد با ورود این منابع به کتابخانه‌های ۳۱ شهر دارای اولویت فرهنگی و اجتماعی و مناطق کمتر برخوردار از امکانات فرهنگی، علاوه بر کمک به توسعه فرهنگی این مناطق، شاهد غنای بیش از پیش منابع و استقبال مضاعف اعضای این کتابخانه‌ها در بخش کودک و نوجوان باشیم.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: