کد خبر: 37629
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 09 آبان 1397 - 08:39

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

خرید و ارسال کتابهای اربعین به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور

منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
سیدباقر میرعبداللهی، مدیرکل تأمین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، همزمان با ایام عزاداری اربعین حسینی، از خرید و ارسال چهار عنوان کتاب با موضوع اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به کتابخانه های عمومی کشور خبر داد.
خرید و ارسال کتابهای اربعین به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور

 به گزارش لیزنا، سیدباقر میرعبداللهی با اشاره به اهمیت فرهنگی مراسم اربعین و راهپیمایی عزاداران حسینی، درباره خرید و ارسال «بسته اربعینی» به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور، اظهار داشت: همزمان با ایام عزاداری اربعین حسینی در راستای ترویج شعائر دینی و مذهبی و با هدف حمایت فرهنگی از این رویداد عظیم جهان اسلام، چهار عنوان کتاب از عناوین برگزیده و متناسب با این موضوع، خریداری و با عنوان «بسته اربعینی نهاد کتابخانه‌ها» به کتابخانه های عمومی ارسال خواهد شد.

وی درباره این بسته فرهنگی توضیح داد: بسته اربعینی نهاد کتابخانه‌ها از چهار عنوان کتاب شامل «حسینی باش» نوشته سیدعلی ابوسعیده موسوی از انتشارات بوستان کتاب قم؛ «به سفارش مادرم: بیست و چند روایت از مأموریتی خانوادگی در عراق» نوشته احسان حسینی نسب، از انتشارات به نشر؛ «به صحرا شدم، عشق باریده بود» نوشته غلامعلی حداد عادل از انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامی و «ستون ۱۴۵۳» نوشته مسلم ناصری، از انتشارات مسجد جمکران، تشکیل شده است.

مدیرکل تأمین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با بیان اینکه مناسبت اربعین، دارای ظرفیتی والا و گسترده برای تبلیغ و ترویج منابع دینی و دعوت مردم به خواندن است، گفت: محتوای این آثار را پژوهش، روایت و رمان شامل شده‌اند و در ارزیابی، انتخاب و خرید این آثار به کتابسازی و پیراستگی ظاهری کتاب، غنا و عمومیت محتوا، خوشخوان و روان بودن ادبیات آنها و نیز تنوع ناشران، توجه شده است.

مدیرکل تأمین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار داشت: اداره کل منابع نهاد، توجه جدی و روشمند به منابع دینی شایسته از نظر ظاهر و مضمون را، فریضه فرهنگی خود می‌داند و کتابداران نهاد را به خواندن و عرضه درست و با انگیزه این آثار به مراجعان، توصیه می‌کند. امید است با ورود این منابع به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور، شاهد غنای بیش از پیش این مراکز و رشد و تعالی دینی و معرفتی اعضای کتابخانه ها باشیم.

اشتراک گذاری
tr_cycle
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار