کد خبر: 37775
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 07 آذر 1397 - 08:46

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

در شهرستان بهارستان

با حضور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی چهار کتابخانه بازگشایی می‌شود

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران
 به  منظور اجرایی شدن مصوبات اولین نشست فوق‌العاده شورای معاونین نهاد در شهرستان بهارستان، چهار کتابخانه عمومی با حضور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی بازگشایی می شود.
با حضور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی چهار کتابخانه بازگشایی می‌شود

 به گزارش لیزنا، روز چهارشنبه ۷ آذر ماه چهار کتابخانه عمومی شهید ثانی، شهید چمران، شهید باهنر و پروین اعتصامی شهرستان بهارستان با حضور حسن نوروزی؛ نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، علیرضا مختارپور؛ دبیرکل، مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مسئولان شهرستان بهارستان و علاقه مندان بازگشایی می شود.

بر این اساس کتابخانه شهید ثانی با متراژ ۳۲۰ مترمربع در سال ۷۷ احداث شده است. این کتابخانه با میانگین۸۸۰ عضو و ۱۵۵۰۰جلد کتاب دارای بخش های مختلف از جمله مخزن اصلی و مرجع، سالن های مطالعه مجزا، بخش کودک، بخش نشریات و بخشهای رفاهی و خدماتی آماده ارائه خدمات به شهروندان بهارستان شده است.

کتابخانه شهید چمران نیز با متراژ ۳۲۰ مترمربع در سال ۷۸ احداث شده است. این کتابخانه با میانگین ۷۷۰ عضو و ۲۸۰۰۰ جلد کتاب با بخش های مختلف از جمله مخزن اصلی و مرجع، سالن های مطالعه مجزا، بخش کودک، بخش نشریات و بخش های رفاهی و خدماتی آماده ارائه خدمت شده است.

کتابخانه شهید باهنر یکی دیگر از کتابخانه های بازسازی شده شهرستان بهارستان با متراژ ۴۰۰ مترمربع در سال ۷۷ احداث شده است. این کتابخانه با تعداد میانگین ۹۰۰ عضو و  ۱۵۰۰۰ جلد کتاب دارای بخش های مختلف از جمله مخزن اصلی و مرجع، سالن های مطالعه مجزا، بخش کودک، بخش نشریات و بخش های رفاهی و خدماتی است.

کتابخانه پروین اعتصامی هم با متراژ ۴۲۰ مترمربع در سال ۸۹ احداث شده است. این کتابخانه با میانگین ۸۰۰ عضو و ۱۵۰۰۰ جلد کتاب دارای بخش های مختلف از جمله مخزن اصلی و مرجع، سالن های مطالعه مجزا، بخش کودک ، بخش نشریات و بخش های رفاهی و خدماتی است.

این کتابخانه ها پس از دو ماه تعمیرات اساسی، نوسازی و ایجاد تغییرات مختلف و مناسب سازی فضا آماده بهره برداری شده است.

همچنین در حاشیه افتتاح ها، از کتابخانه شهید بهشتی شهرستان بهارستان که در حال آماده سازی و نوسازی است، بازدید می شود. این کتابخانه با متراژ ۴۲۰ مترمربع در سال ۸۰ احداث شده است و با میانگین ۶۵۰ عضو و ۱۶۰۰۰جلد کتاب دارای بخش های مختلف از جمله مخزن اصلی و مرجع، سالن های مطالعه مجزا، بخش کودک، بخش نشریات و بخش های رفاهی و خدماتی است و تاکنون در مرحله بازسازی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

گفتنی است شهرستان بهارستان دارای ۹ کتابخانه نهادی است که پس از سفر شورای معاونین به این شهرستان، ۵ کتابخانه در دستور بازسازی اساسی قرار گرفت.

پیش از این نیز همزمان با روز میلاد امام رضا(ع) در مردادماه، کتابخانه شهید پورغلامی روستای اورین بعد از مرمت و نوسازی با حضور مسئولان بازگشایی شد.

لازم به ذکر است نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اولین اقدامات خود را پس از معرفی ۳۱ شهرستان‌ دارای اولویت به لحاظ اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی از سوی شورای اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از شهرستان بهارستان استان تهران آغاز کرد.

بر این اساس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان یکی از نهادهای تأثیرگذار در حوزه فرهنگی، در شورای معاونین خود، برنامه‌های ویژه‌ای را برای اجرا در ۳۱ شهرستان کشور مصوب کرد. همچنین کمیته‌ای زیر نظر معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات تشکیل شد که با حضور در این شهرستان‌ها نیازسنجی مناسبی از وضعیت، فرصت‌ها و اقتضائات فرهنگی و اجتماعی این مناطق ارائه دهد که این نیازسنجی دستمایه برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی و عمرانی قابل اجرا در این مناطق شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: