کد خبر: 37988
تاریخ انتشار: شنبه, 08 دی 1397 - 13:37

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان سمنان

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان
برنامه‌های متنوع فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در کتابخانه‌های عمومی استان سمنان برگزار شد.
برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان سمنان

به گزارش لیزنا، برنامه های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی کومش سمنان، بخش کودک ۲۲ بهمن شهرستان شاهرود، هدایت الله صدری مغان و کتابخانه مرکزی استان سمنان برگزار شد.

کارگاه قصه گویی و کاردستی ویژه فصل زمستان در کتابخانه مرکزی استان سمنان

حنیفه صفری، رئیس کتابخانه مرکزی استان سمنان، از برگزاری اولین جلسه کارگاه های قصه گویی و کاردستی با موضوع آدم برفی به همت مطهره پیمان‌خواه و مرضیه والی پور، کتابداران بخش کودک خبر داد و گفت : در این برنامه ضمن قصه گویی از کتاب «آدم برفی» نوشته ناصر کشاورز، کودکان با شیوه ساخت کلاژ آشنا شدند.

وی افزود: آشنایی با آداب و رسوم، تقویت فن بیان، افزایش اعتماد به نفس در کودکان، انتقال مفاهیم و مهارت های زندگی و مسائل تربیتی به کودک در قالب داستان و آشنایی با مهارت دست ورزی و نیز اشکال موجود در طبیعت به کمک کلاژ از مهم ترین اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی بوده است.

 

رونمایی کتاب «از هر چمن گلی» در کتابخانه عمومی هدایت الله صدری مغان

آیین رونمایی کتاب «از هر چمن گلی» نوشته جلیله یونس آبادی با حضور نویسنده اثر، سید ابراهیم موسوی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود؛ رضا مهدیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود و جمعی از مسئولان در کتابخانه عمومی هدایت الله صدری روستای مغان برگزار شد.

جلیله یونس آبادی، نویسنده کتاب در این مراسم ضمن تأکید بر لزوم حمایت مسئولان از نویسندگان، بیان کرد: هنرمندان و نویسندگان برای معرفی و نشر آثار خود به حمایت نیاز دارند تا بتوانند با تمرکز و خلاقیت، آثار ماندگار و تاثیرگذاری خلق کنند.

یونس آبادی گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی موجب توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی می شود.

شایان ذکر است، کتاب «از هر چمن گلی» در ٥٠٠ جلد به چاپ رسیده است.

 

بخش کودک کتابخانه عمومی ۲۲ بهمن میزبان دانش آموزان شد

بخش کودک و نوجوان کتابخانه عمومی ۲۲ بهمن شاهرود میزبان دانش آموزان مدارس آیت الله طالقانی، دهخدا، کوشش، سجاد، گویش، میثاق، امام هادی(ع)،  سما، پیش دبستانی گویش و مهد دنیای فرشتگان و غنچه های زندگی شد.

در این بازدیدها بلند خوانی کتاب‌های «محمد مثل گل بود»، « پی تی کو ... پی تی کو...»، «خرگوش و موش کوچولو» و «لا لا عروسک جان»؛ جمع خوانی کتاب‌های « موریس و کتاب‌های پرنده»، «سلام روباه قرمز»، «خودکار قرمزی کوچولو» و «داستان های موموشی»؛ قصه گویی در قالب نمایش عروسکی از کتاب های «ماجراهای دلقک کوچولو»، «قصه های موموشی»، «آن کفش ها»، «تولد سنجاب کوچولو»؛ شعرخوانی از کتاب های «شرشر شعر باران»، «گنجشک پر»، «اتل متل پاییزه» و «شعر بارن»؛ مسابقه روزنامه دیواری، نقاشی، مرجع شناسی و سایر مسابقات علمی و فرهنگی همراه با ارائه توضیحاتی درباره کتاب و کتابخوانی و نحوه عضویت در کتابخانه انجام شد.

همچنین دانش آموزان هر یک از مدارس ساعتی را به عنوان «زنگ مطالعه» در کتابخانه سپری کردند.

شایان ذکر است، این بازدیدها به همت سمیه رجبی و زهرا سادات هاشمی، کتابداران بخش کودک کتابخانه عمومی ۲۲ بهمن شهرستان شاهرود انجام شد.

 

کلاس مثنوی خوانی ویژه بزرگسالان در کتابخانه عمومی کومش سمنان

منصوره خاتمی، مسئول کتابخانه عمومی کومش سمنان از برگزاری کلاس مثنوی خوانی ویژه بزرگسالان در این کتابخانه خبر داد و گفت: این  کلاس‌ها به صورت هفتگی برگزار می شود. آشنایی با مفاهیم موجود در اندیشه دینی، کلامی، عرفانی، اجتماعی و ... جهت کاربرد در زندگی از مهم ترین اهداف برگزاری این کلاس است.

وی افزود: این کلاس با خوانش ابیات و شرح لغات آیات، احادیث و تلمیحات در مدت یک ساعت برگزار شد.

مسئول کتابخانه عمومی کومش سمنان در خاتمه گفت: نشست های دیگری با محوریت منطق الطیر عطار، دیوان حافظ، گلستان و بوستان سعدی و شاهنامه در گروه سنی بزرگسال و شاهنامه خوانی نوجوان ویژه گروه سنی هشت تا یازده سال روزهای دوشنبه تا پنج شنبه هر هفته برگزار می شود.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: