کد خبر: 38244
تاریخ انتشار: شنبه, 22 دی 1397 - 09:08

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دیدار مدیرحوزه‌های علمیه استان البرز با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان

منبع : روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز
مدیرحوزه‌های علمیه استان البرز در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی مرجعی ارزشمند برای ارائه مشاوره در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه مفید هستند.
دیدار مدیرحوزه‌های علمیه استان البرز با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان

به گزارش لیزنا، احمدعلی هراتی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز با حجت الاسلام والملسمین صادق خوئینی، مدیر حوزه‌های علمیه استان البرز در دفتر مدیریت این حوزه با محوریت بررسی زمینه‌های مشترک همکاری دو نهاد در موضوع کتاب و کتابخوانی دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز در این دیدار، ضمن بیان نقش برجسته مطالعه به عنوان یکی از شاخصه‌های مهم توسعه، اظهار داشت: کلید رشد و پیشرفت در عرصه‌های مختلف، فرهنگ‌سازی در راستای ارج نهادن به کتابخوانی و افزایش آگاهی جامعه است.

 وی با بیان اینکه در عصر کنونی در بسیاری از جوامع پیشرفته، کتابخوانی امری رایج است، افزود: ترویج فرهنگ کتابخوانی یک نقشه مشترک‌کاری با همکاری حوزه، دانشگاه، شهرداری، فرمانداری، مدارس و سایر ارگان‌های فرهنگی را می‌طلبد.

هراتی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در حوزه کتابخوانی، اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های ترویجی- فرهنگی مختلف در حوزه مطالعه مفید، تلاش می کنند در راستای تحقق این منویات روشنگرانه، زمینه لازم برای جذب حداکثری مخاطبان به کتابخوانی را فراهم آورند.

وی تصریح کرد: اگر پژوهش‌های علمی دانشجویان و پژوهشگران در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه قرار گیرد، بی‌تردید کمک شایانی در توسعه و پیشرفت روزافزون کشور خواهد کرد؛ کتابخانه‌های عمومی از طرح‌های پژوهشی و پایان نامه‌هایی با محوریت کتابخوانی و کتابخانه‌ها، حمایت می‌کنند.

حجت الاسلام والملسمین صادق خوئینی، مدیر حوزه‌های علمیه استان البرز نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات حوزه‌های علمیه و کتابخانه‌های عمومی در اهداف و رسالت خود، خواستار همکاری نزدیک و افزایش بهره‌گیری از ظرفیت‌های دو نهاد در جهت اثربخشی بیشتر امور فرهنگی شد.

وی اظهار داشت: اداره کتابخانه‌ها به عنوان نهادی متخصص و با ‌تجربه می‌تواند مرجعی برای مشاوره و ارائه راهکار برای فعالیت در حوزه کتابخوانی باشد. باید به غذای روح که کتابخوانی است توجه شود و در کنار سایر ضرورت‌های زندگی به این موضوع نگاه عمیق‌تری داشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه استان البرز با بیان اینکه علما و طلاب حوزه‌های علمیه با کتاب و کتابخوانی الفتی قدیمی داشته اند، اظهار داشت: انعقاد تفاهم‌نامه، برگزاری جلسات مشترک کارشناسی، بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی حوزه‌های علمیه و کتابخانه‌ها، تبیین ابعاد گسترده کتابخوانی در بین عموم برای اعتلای فرهنگ و بصیرت جامعه نقش بسزایی خواهد داشت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: