کد خبر: 38388
تاریخ انتشار: یکشنبه, 30 دی 1397 - 13:43

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

سومین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در کوهبنان کرمان به پایان رسید

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه ها عمومی استان کرمان
مراسم اختتامیه سومین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در شهرستان کوهبنان برگزار شد.
سومین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در کوهبنان کرمان به پایان رسید

به گزارش لیزنا، مراسم اختتامیه سومین جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان با حضور حجت الاسلام عباس جعفری، امام جمعه شهرستان؛ رحیم سیف الدینی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان، مسئولان آموزش و پرورش، مدیران، مربیان، کتابداران و اعضای برگزیده جام در کتابخانه عمومی شهید اول کوهبنان برگزار شد.

حجت الاسلام عباس جعفری، امام جمعه شهرکوهبنان در این مراسم، با اشاره به  اهمیت کتابخوانی در جامعه گفت: با وجود فراگیر شدن فضای مجازی، شور و شوق مطالعه در میان اهالی کوهبنان بسیار است.

رحیم سیف الدینی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، ضمن تشکر از اعضای باشگاه‌های کتابخوانی این شهرستان گفت: تلاش سه ماهه اعضا و مربیان این باشگاه‌ها در راستای گسترش فرهنگ مطالعه، چشمگیر و قابل‌ تقدیر است.

خلیل الله باقی زاده، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کوهبنان در اختتامیه جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در شهرستان گفت: طرح «جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی» موجب شد که کودکان و نوجوانان با محیط کتاب‌فروشی، انتخاب و خرید کتاب، مطالعه و بحث درباره کتاب، چرخش کتاب در میان همسالان، نگارش نامه به نویسنده، تهیه یک قطعه فیلم کوتاه، تمرین فعالیت‌های مستقل فرهنگی توسط مربیان، برقراری ارتباط مستقیم میان نویسندگان کودک و نوجوان با خوانندگان آشنا می شوند.

وی ادامه داد: پس از برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی بیش از ۵۰ باشگاه کتاب‌خوانی با حضور ۷۲۰ عضو فعال، در سراسر شهرستان کوهبنان تشکیل شد.

 باقی زاده  تصریح کرد: در جام باشگاه‌های شهرستان بیش از ۶۰۰ کتاب مطالعه شده و اعضا با فواید مطالعه و تأثیر آن بر درس خواندن آشنا شدند. اردوهای مطالعاتی در سطح شهرهای کوهبنان برگزار شد. ضمن اینکه مهم‌ترین دستاورد جام باشگاه‌ها برقراری ارتباط خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان با کتاب بود.

در این مراسم، ۵ باشگاه کتابخوانی شهرستان به‌عنوان باشگاه برتر، برندگان بهترین فیلم های پویش مجازی معرفی و تقدیر شدند.

در حاشیه مراسم اختتامیه جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی از کتاب «سربلند/ زندگینامه شهید مدافع حرم محسن حججی» رونمایی و از فاطمه خالداری، پرستار کتابخوان فعال که کتاب «سربلند/ زندگینامه شهید مدافع حرم محسن حججی» را معرفی کرد، تجلیل شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: