کد خبر: 38658
تاریخ انتشار: یکشنبه, 21 بهمن 1397 - 12:27

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری جایزه ادبی مرادی کرمانی در استان کرمان

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی کرمان
 استاندار کرمان در دیدار با هوشنگ مرادی کرمانی، از پیگیری مقدمات لازم برای برگزاری جایزه ادبی مرادی کرمانی در استان کرمان خبر داد.
برگزاری جایزه ادبی مرادی کرمانی در استان کرمان

به گزارش لیزنا، دیدار هوشنگ مرادی کرمانی با محمد جواد فدایی، استاندار  کرمان با حضور محمد جواد حسین زاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی و جمعی از کارکنان ستاد اداره کل کتابخانه های عمومی در دفتر استاندار برگزار شد.

محمد جواد فدایی، استاندار در این دیدار گفت: قدرت نویسندگی شما یک نعمت خدادادی است و افراد کمی از آن بهره مند هستند.

وی با اشاره به فعالیت های مرادی کرمانی برای معرفی فرهنگ کرمان، تصریح کرد: شما افتخار ایران و کرمان هستید و کتاب های شما به حفظ فرهنگ، آداب و رسوم کرمان و لهجه کرمانی کمک زیادی کرده است و حتی خیلی ها با خواندن آثار شما به کتاب علاقه مند شده اند.

فدایی با اشاره به فعالیت های مرادی کرمانی در معرفی فرهنگ ایران و کرمان اظهار داشت: از برگزاری جایزه مرادی کرمانی حمایت می کنم و از مسئولان ذیربط می خواهم پیگیری های لازم را برای برگزاری این جایزه در استان کرمان انجام دهند.

هوشنگ مرادی کرمانی در این دیدار گفت: به دلیل علاقه و وابستگی شدید به کرمان، مرتب به کرمان می آیم. من مردم را دوست دارم و برای نویسندگی بین مردم می روم و همین ارتباطات به من در نویسندگی کمک می کند.

وی تصریح کرد: حدود 80 درصد فارسی آموزان سراسر دنیا یکی از کتاب هایم را می خوانند و از جانب نمایندگان پنج مذهب دنیا و چندین دانشگاه معتبر از من تقدیر شده است.

مرادی کرمانی با اشاره به صحبت های استاندار در مورد قدرت نویسندگی، اظهار داشت: به دلیل سابقه زندگی در روستا و درک فرهنگ روستایی، ذوق و قریحه نویسندگی من تقویت شده است.

نویسنده کتاب «قصه های مجید» ادامه داد: از جانب چندین شهر ایران به عنوان شهروند افتخاری انتخاب شدم و چندین استان پیشنهاد برگزاری جایزه مرادی کرمان را به من داده اند، ولی افتخار می کنم این جایزه در کرمان برگزار شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان نیز در این دیدار گفت: یکی از برنامه های اداره کل کتابخانه های استان، برگزاری برنامه چهل قلم به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان است. در استان کرمان طرح چهل قلم با تجلیل از هوشنگ مرادی کرمانی، داوود امیریان و افسانه شعبان نژاد برگزار شد.

وی تصریح کرد: از 134 هزار عضو کتابخانه های استان تعداد 52 هزار نفر کودک و نوجوان هستند و توجه به حوزه کودک و نوجوان از برنامه های اداره کل کتابخانه ها است.

در این جلسه مقرر شد با استفاده از ظرفیت فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دانشگاه شهید باهنر، اداره کل کتابخانه های عمومی استان، اداره کل روابط عمومی استانداری فعالیت های لازم برای انجام مقدمات، شیوه برگزاری، تدوین اساسنامه و تشکیل هیأت امنای جایزه مرادی کرمانی فراهم و زمینه برگزاری آن در سال آینده پیگیری شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: