کد خبر: 38668
تاریخ انتشار: سه شنبه, 23 بهمن 1397 - 09:16

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

افتتاح کتابخانه عمومی امام شافعی شهر بانه وره در کرمانشاه

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه
 کتابخانه عمومی امام شافعی شهر بانه وره شهرستان پاوه با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه افتتاح شد.
افتتاح کتابخانه عمومی امام شافعی شهر بانه وره در کرمانشاه

به گزارش لیزنا، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کتابخانه عمومی «امام شافعی(رضی الله عنه)» شهر بانه‌وره شهرستان پاوه، با حضور محمد ابراهیم الهی تبار، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه؛ معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ پرویز ایده پور، فرماندار پاوه؛ مسئولان و مدیران شهرستان روز سه شنبه ۱۶ بهمن ماه افتتاح شد.

محمد ابراهیم الهی تبار، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در این مراسم گفت: امروز در ایام مبارک دهه فجر و چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران، توفیق این را داشتیم که پروژه های مختلفی را در شهرستان پاوه به بهره برداری برسانیم. یکی از این پروژه ها کتابخانه عمومی شهر بانه وره بود که با تلاش اداره های مسکن و شهر سازی و کتابخانه های عمومی ساخته و به بهره برداری رسیده است و امروز این کتابخانه در اختیار مردم شریف شهر بانه وره قرار می گیرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های ما در استان این است که فرهنگ کتابخوانی را ترویج دهیم، لازمه این کار نیز ساخت کتابخانه ها و ایجاد زیرساخت ها و نیز فعالیت های فرهنگی برای آشنایی مردم با کتاب و کتابخوانی است.

وی در ادامه عنوان کرد: امیدوارم اداره کل کتابخانه های عمومی استان بتواند تعهدات خود را در جهت توسعه کمی و کیفی کتابخانه های عمومی با حمایت های نهاد کتابخانه های عمومی کشور و همچنین کمک مسئولان استان محقق کند.

معصومه حسنی خونسار، در این آیین گفت: امروز افتخار این را داریم که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کتابخانه دیگری را در منطقه پاوه و اورامانات استان کرمانشاه به بهره برداری برسانیم.

حسنی خونسار در ادامه با اشاره به سفر پر خیر و برکت رهبری به استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: کتابخانه عمومی امام شافعی (رضی الله عنه) شهر بانه وره، هشتاد و ششمین کتابخانه عمومی نهادی استان و ششمین کتابخانه عمومی شهرستان پاوه است که این از دیگر پروژه هایی است که در سفر پر خیر و برکت در سال ۱۳۹۰ با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال  به تصویب رسید و در زمینی با مساحت ۶۵۰ مترمربع و زیربنای ۲۹۷ مترمربع، با تلاش و پیگیری های همکارانم و همراهی فرماندار و مدیران استان و شهرستان پاوه و شهر بانه وره ساخته و امروز به بهره برداری می رسد.

وی در پایان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان پاوه گفت: شهرستان پاوه امروز دارای ۶ باب کتابخانه عمومی است که برای هر صد نفر ۳ مترمربع فضای کتابخانه موجود است. در حدود ۷.۵ درصد از مردم پاوه (۴۲۰۰ نفر) عضو فعال کتابخانه های عمومی هستند، همچنین منابع موجود در کتابخانه های عمومی بیش از ۸۲۰۰۰ جلد کتاب است که به ازای هر نفر ۱.۵ جلد کتاب موجود است.

پرویز ایده پور، فرماندار پاوه در این مراسم گفت: کتابخانه عمومی اما شافعی(رضی الله عنه) برای شهر ۴۰۰۰ نفری بانه وره، از هدایای سفر پربرکت رهبری است که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: مردم شهرستان پاوه، مردمی فرهنگی هستند. ما از روند کار کتابخانه های عمومی در سطح شهرستان راضی هستیم و امیدواریم مردم از این کتابخانه به خوبی بهره مند شوند

در پایان ضمن افتتاح این کتابخانه مدیران، مسئولان و عموم مردم از بخش های مختلف کتابخانه بازدید کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: