کد خبر: 38688
تاریخ انتشار: سه شنبه, 23 بهمن 1397 - 15:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دیدار آیت الله دری نجف آبادی  با کتابداران استان مرکزی

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی
به مناسبت فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جمعی از کتابداران استان مرکزی با آیت الله دری نجف آبادی دیدار کردند.
دیدار آیت الله دری نجف آبادی  با کتابداران استان مرکزی

به گزارش لیزنا، به مناسبت فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر، مدیرکل، کارشناسان ستادی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی و جمعی از کتابداران شهرستان اراک با آیت الله دری نجف آبادی دیدار کردند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ضمن تسلیت ایام فاطمیه به بیان فضایلی از حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و گفت: همه اسامی که برای آن حضرت بیان شده از جمله صدیقه، طاهره، زکیه و ... نشانگر حقیقتی بزرگ هستند و تمام این کلمات، یک دنیا مفهوم متعالی دارند.

دری نجف آبادی گفت: هرکدام از این عناوین خود یک کتاب بزرگ است و رسانه‌ها، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید از این فرصت استفاده کنند تا مردم ما هر چه بیشتر به این الگوی بزرگ نزیک شوند و کسب فیض کنند

وی افزود: باید تلاش کنیم این الگوها را در جان جامعه خود زنده کنیم و بر اسان این ارزش‌های اسلامی، فرزندان را خود را تربیت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به دستاوردهای نظام اسلامی گفت: وضعیت فعلی در تمامی عرصه‌ها، قابل مقایسه با شرایط قبل از انقلاب نیست و همه شهرها و روستاها پیشرفت کرده‌اند و کارستان انقلاب اسلامی بسیار مشهود است.

وی خاطرنشان کرد: با وحدت کلمه توطئه‌های دشمن را نقشه بر آب می‌کنیم و جمهوری اسلامی با قدرت از پیچ و خم ها عبور خواهد کرد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به وضعیت کتابخوانی پیش از انقلاب گفت: مسئله کتابخوانی یکی از برکات اصلی نظام است که باید بیشتر به آن بها داده شود.

وی ادامه داد: رشد شاخص‌های کتابخانه‌های عمومی در استان شایسته تقدیر است ولی نباید به این میزان اکتفا کرد و باید بیش از این کار شود و کتابخانه‌های ماندگار ایجاد کرد

دری نجف آبادی گفت: کتاب باید جزو ضرورت های زندگی ما شود، همه خانواده ها احساس کنند که باید با کتاب و کتابخانه‌ها ارتباط داشته باشند.

وی افزود: صیانت از کتاب‌های موجود، تلاش برای در دسترس قرار دادن کتاب در بین آحاد جامعه، همت در تالیف کتاب‌های کاربردی، حمایت از مولفین، شناسایی نیازهای جامعه، معرفی خدمات انقلاب و خیانت‌های دوره پهلوی باید از اولویت‌های دست اندرکاران کتاب و کتابخوانی استان باشد.

امام جمعه اراک تصریح کرد: کتاب آینه تمام نمای شرایط فرهنگی جامعه است و همه اهالی قلم می‌بایست از فرصت استفاده کنند و خدمات نظام و میراث انقلاب را به عموم مردم به ویژه نسل‌های آینده معرفی کنند.

حجت الاسلام دانشی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی نیز در این دیدار گفت: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی فرصت مغتنمی است تا دستاوردهای عمر بابرکت نظام اسلامی به مردم شریف کشورمان گزارش شود و همه دستگاه‌ها می‌بایست در این زمینه ادای وظیفه کنند.

دانشی گفت: کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، تلاش خواهند کرد تا چهلمین سال پیروزی این انقلاب مردمی و اصیل به بهترین نحو گرامی داشته شود.

وی ضمن ارایه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ۷ باب کتابخانه عمومی در استان موجود بود که این تعداد هم اکنون به ۸۳ باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی ارتقاء یافته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی افزود: تعداد کتاب‌های موجود در قفسه کتابخانه‌های عمومی در این چهل سال ۳۳ برابر رشد داشته است و هم اکنون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار جلد کتاب در اختیار شهروندان استان مرکزی قرار دارد.

دانشی ادامه داد: ترقی و تعالی در عرصه های مختلف از وظایف اصلی مدیران است و سعی خواهیم کرد حرکت رو به رشد را ادامه داده و با توسعه خدمات، چشم اندازهای افق ۱۴۰۴ را هرچه سریعتر محقق کنیم.

وی با اشاره به خدمات ارزشمند آیت الله دری نجف آبادی در دوران انقلاب اسلامی گفت: حضور ایشان در استان مرکزی توفیق و موقعیت بی نظیری است و امیدواریم اهالی فرهنگ و هنر، حوزه و دانشگاه ‌های استان از ظرفیت‌های این مبارز انقلابی بیش از پیش استفاده کنند.

دانشی گفت: از عنایت و محبت نماینده محترم ولی فقیه نسبت به کتابخانه‌های عمومی تشکر و قدردانی می‌کنیم و از ارشادات و رهنمودهای ایشان در بهبود و توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی استفاده خواهیم کرد

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: