کد خبر: 38702
تاریخ انتشار: سه شنبه, 23 بهمن 1397 - 15:39

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اجرای برنامه های مختلف کتاب خوانی در کتابخانه ها و مدارس بیله سوار استان اردبیل

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل
 به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بیله سوار برنامه های متنوع فرهنگی در شهرستان بیله سوار اجرا شد.
اجرای برنامه های مختلف کتاب خوانی در کتابخانه ها و مدارس بیله سوار استان اردبیل

به گزارش لیزنا، مریم ولی زاده، مسئول اداری مالی کتابخانه های عمومی شهرستان بیله سوار با اعلام این خبر اظهار داشت: برنامه های فرهنگی و کتابخوانی در شهرستان بیله سوار به همت کتابداران این شهرستان و با مشارکت مسئولین دستگاه های فرهنگی به صورت هفتگی برگزار می شود.

 

اجرای طرح موفق پنج شنبه ها در کتابخانه توسط کتابخانه عمومی الغدیر

طرح «پنجشنبه ها با کتابخانه»  با مشارکت ادارات کتابخانه های عمومی و آموزش و پرورش شهرستان بیله سوار برگزار می شود. در این طرح که برای اولین بار در کتابخانه عمومی الغدیر بیله سوار برگزار شد، دانش آموزان با حضور در کتابخانه با خدمات کتابخانه آشنا شده و در برنامه های کتاب خوانی و جمع خوانی  شرکت کردند.

 

برگزاری نشست کتاب خوان مدرسه ای در مدرسه خدیجه(س) و عدالت روستای بابک

به همت کتابخانه های عمومی شهید اسد بهراد و کتابخانه روستای بابک، نشست کتاب خوان کتابخانه ای در مدارس حضرت خدیجه(س) و عدالت  روستای بابک برگزار شد.

در نشست کتاب خوان که در مدرسه حضرت خدیجه(س) برگزار شد، سحر عزیزنژاد، کتاب «سرزمین یاس» لیلا درخشان، کتاب «بحثی کوتاه پیرامون خطبه فدک» آیلار شبانی، کتاب «موهای تو خانه ماهی هاست» بهنوش بیدل، کتاب «حیات پاکان» مریم درخشان، کتاب «ای جامه بر سر کشیده برخیز» آیناز هلالی، کتاب «فاطمه زهرا(س)» را معرفی کردند.

همچنین در نشست کتاب خوان دیگر که در مدرسه عدالت روستای بابک برگزار شد، امیرمهدی شاهدوست، کتاب «بحثی پیرامون خطبه فدک»عرفان نیکدل، کتاب «موهای تو خانه ماهی هاست» ایلیار منشی، کتاب «روزگار در رنج» امیرمهدی قویدل، کتاب «مردی که خواهد آمد» حنانه خیراندیش، کتاب  «سار کوچولو مواظب باش» زهرا واحدی اصل، کتاب «پی تی کو»  را با اعضای حاضر در این نشست به اشتراک گذاشتند.

 

برگزاری نشست کتاب خوان کتابخانه ای در کتابخانه های عمومی محمد تقی جعفر آباد و الغدیر بیله سوار

نشست کتاب خوان کتابخانه ای به طور مستمر هر هفته در کتابخانه های عمومی شهرستان برگزار می شود در این نشست ها ۶نفر از اعضا به معرفی کتابهای خوانده شده خود می پردازند.

در کتابخانه علامه محمدتقی جعفری جعفر آباد، الهام صادقوند، کتاب «امدادگر اورژانس » ملاحت عابدی، کتاب «راه حق متن بودایی» نرگس اصغری، کتاب «زندگی معصومان امام علی(ع)» هاجر الوندی، کتاب «خودآموز الگو و برش لباس کودک» سودا زندیان، کتاب «کتابی برای جوانها» ژاله مرادزاده، کتاب «از فن نگارش تا هنر نویسندگی» را معرفی کردند و در کتابخانه عمومی روستای بابک نیز، پریا اسلامی،کتاب «شاهین و شبکه های باروت» آهو اسلامی، کتاب «قصر افسون شده» ساحله خداپناه، کتاب «عصر طلایی دایناسورها» فاطمه سلامی، کتاب «جزیره»  مهدیه سبلانی، کتاب «افسانه» هانیه الهی، کتاب«امیر کبیر» را معرفی کردند.

 در کتابخانه عمومی الغدیر نیز نشست جمع خوانی کتاب با معرفی کتاب « امیرکبیر»از سری کتابهای کتابخوان ماه با حضور اعضای کتاب خانه جمع خوانی شد.

 

قصه گویی در کتابخانه های عمومی شهرستان بیله سوار

 با توجه به اهمیت قصه خوانی برای کودکان و اثرات مثبت آن در رشد فکری و روانی و هم چنین یکی از عوامل موفقیت و پیشرفت کودکان در زندگی آینده، کتابخانه های عمومی شهرستان این فعالیت را در اولویت برنامه های فرهنگی قرار داده و هرهفته برنامه قصه گویی در کتابخانه ها اجرا می شود.

 

برگزاری نشست بصیرتی در کتابخانه های عمومی الغدیر،شهید اسد بهراد

کتابداران کتابخانه های عمومی الغدیر و شهید اسد بهراد نیز با حضور در مدارس و مساجد نشست بصیرتی با موضوع تغییر سبک زندگی و آشنایی با اثرات استفاده نادرست از ماهواره و شبکه های مجازی و اینترنت برای دانش آموزان  را با حضور والدین  و کودکان برگزار کردند. در این نشست آسیب های ناشی از استفاده از کانالهای ماهواره ای و تاثیر مخرب آن در خانواده ها بررسی شد.

 

اجرای طرح جمع آوری خلاصه کتابهای خوانده شده بصورت کتابچه در کتابخانه علامه جعفری

به منظور ترغیب و تشویق اعضا و دانش آموزان به مطالعه کتابداران کتابخانه علامه محمدتقی جعفری خلاصه نویسی اعضا از کتاب ها را جمع آوری می کنند و پس از جمع آوری آنها را بصورت کتابچه آماده  می کنند و جهت مطالعه سایر اعضا در اختیار آنها قرار می دهند.

مریم ولی زاده، برگزاری کارگاه آموزشی مهارتهای زندگی با موضوع سبک زندگی اسلامی در کتابخانه عمومی بابک،اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی شهرستان توسط عموم مردم،اجرای برنامه های ترویجی کتابخوانی در کتابخانه های عمومی، را از دیگربرنامه هایی عنوان کرد که در دهه اول بهمن ماه در کتابخانه های عمومی شهرستان بیله سوار برگزار شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: