کد خبر: 38852
تاریخ انتشار: شنبه, 04 اسفند 1397 - 11:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کارگاه آموزشی آینده نگاری کتابخانه های عمومی در مازندران برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران
 کارگاه آموزشی آینده نگاری (سناریوپردازی) کتابخانه های عمومی ویژه کتابداران مازندران برگزار شد.
کارگاه آموزشی آینده نگاری کتابخانه های عمومی در مازندران برگزار شد

به گزارش لیزنا، کارگاه آموزشی آینده نگاری (سناریوپردازی) کتابخانه های عمومی ویژه کتابداران استان به همت اداره کل کتابخانه های عمومی، با تدریس محمدمهدی ذوالفقارزاده، عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و علی ذاکری، دانش آموخته آینده پژوهی دانشگاه تهران در کتابخانه عمومی آیت الله روحانی بابل برگزار شد.

آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این خصوص اظهار داشت: باید با تدابیر علمی دورنمای کتابخانه های عمومی را ترسیم و کتابداران را به لحاظ علمی تقویت کرد تا کتابخانه های عمومی با روزآمدی در علم و دانش، خدمات ارزشمندتر و هدفمندتری به مخاطبین ارائه کنند.

وی افزود: اکثر کتابداران در مازندران دانش آموخته رشته کتابداری هستند و با توجه به تجربیات خوب و شیوه های نوینی که در کتابخانه های عمومی دنیا اجرا می شود، انتقال این تجربیات و دانش بین المللی باید در کارگاه های آموزشی انجام شود تا همراه با گسترش زیرساخت های کتابخانه ای، حرفه کتابداری نیز با روزآمدی و رویکرد ملی و دینی کارآمد شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، برگزاری این کارگاه در استان با حضور کتابداران را بسیار امیدبخش دانست و اذعان داشت: حضور اساتید برتر از دانشگاه تهران در رشته های مدیریت و آینده پژوهی در کنار کتابداران پویا، برگزاری این کارگاه آموزشی را آغاز حرکتی نویدبخش در کتابخانه های عمومی استان در طلیعه دهه پنجم انقلاب، ساخت.

ذوالفقارزاده، مدرس کارگاه در خصوص برگزاری این دوره آموزشی، اظهار داشت: این کارگاه ها تعاملی بوده و با رویکرد یادگیری در عمل برگزار می شود. در این کارگاه ها سناریوهای آینده کتابخانه های عمومی با نظر کتابداران و با توجه به تجربیات روز جهانی، طراحی می شوند. کتابداران حاضر در این دوره، در گروه های ۵ نفره تقسیم بندی می شوند و آینده نگاری را با تنوع در آینده پژوهی، امیدوارانه دنبال می کنیم. هدف ما در این دوره فقط اکتشاف سناریوهای آینده نگاری نیست، بلکه راهکارهای اثربخشی برای به کار گیری در کتابخانه های عمومی توسط کتابداران طراحی می شود و ایده های مختلف مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: