کد خبر: 39168
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 22 اسفند 1397 - 13:33

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه‌های تازه تأسیس هرمزگان، میزبان مردم و مسئولان شدند

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان
 همزمان با پانزدهمین سالگرد تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و طی اجرای طرح کتابخانه گردی، مردم و مسئولان از کتابخانه های عمومی تازه تأسیس بازدید کردند.
کتابخانه‌های تازه تأسیس هرمزگان، میزبان مردم و مسئولان شدند

به گزارش لیزنا، همزمان با پانزدهمین سالگرد تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور و طی اجرای آیین کتابخانه گردی، مردم و مسئولان از کتابخانه های عمومی تازه تأسیس استان هرمزگان بازدید و با خدمات این کتابخانه ها آشنا شدند.

عبدالله تشه، دهیار روستای کوشه قشم طی بازدید از کتابخانه عمومی فرزانگان در آیین کتابخانه‌گردی، بیان کرد: طرح کتابخانه‌گردی بسیار خلاقانه است که برای دومین بار توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اجرا می شود. اجرای چنین برنامه‌هایی به مثابه گردش فرهنگی تأثیرگذار می‌تواند در جذب کودکان و نوجوانان به کتابخانه‌های عمومی مؤثر باشد. در واقع اجرای چنین طرح هایی در شناساندن کتابخانه‌های عمومی و خدمات آن به مردم حائز اهمیت است و کتابداران باید با استفاده از این فرصت مروج خوبی برای کتاب و کتابخوانی باشند.

تشه افزود: حضور مسئولان در آیین کتابخانه گردی و مطالعه کتاب توسط آنان در کتابخانه‌های عمومی می‌تواند الگوی سازنده‌ای برای کودکان باشد.

دهیار روستای کوشه اجرای مسابقاتی همچون ایده شو با هدف اجرای بهترین راهکار در زمینه ترویج کتابخوانی را پیشنهاد داد و افزود: اجرای چنین مسابقاتی با جمع آوری نظرات کارشناسانه، گامی مهم در زمینه ترویج کتابخوانی است.

 

علی عسکری، مدیر منابع انسانی سازمان منطقه آزاد قشم با شرکت در طرح کتابخانه گردی شهرستان قشم از کتابخانه عمومی اندیشه خلیج فارس بازدید کرد. وی در این بازدید اظهار داشت: جامعه ایران به پشتوانه و سابقه فرهنگی خود در جهان مشهور است و کتابخانه‌ها به عنوان مکان هایی مقدس که سرچشمه دانایی و آگاهی است یکی از جلوه‌های آن بوده است؛ اما متأسفانه در شرایط کنونی، جامعه ایران از انس با کتاب و مطالعه فاصله گرفته است.

وی ادامه داد: اجرای طرح کتابخانه‌گردی و حضور مسئولان در کتابخانه‌ها، می‌تواند آنها را از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات کتابخوانی قرار دهد تا با همکاری یکدیگر بتوانند مشکلات را حل و فرهنگ مطالعه را در بین مردم نهادینه کنند.

عسکری همچنین حضور مسئولان در کتابخانه‌ها را الگویی سازنده برای کودکان و نوجوانان در زمینه مطالعه دانست و افزود: مشاهده مسئولان در کتابخانه‌ها که در حال کتابخوانی هستند، مایه دلگرمی و پشتوانه نوجوانان است تا به مطالعه روی آورند.

 

خلیل محامدی، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری بندر لنگه با حضور در کتابخانه مرکزی شهرستان بیان کرد: امیدوارم طرح کتابخانه گردی با حفظ کیفیت برگزاری و اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع استمرار داشته باشد و محفلی برای آشنایی مردم با کتابخانه‌های عمومی و خدمات آن باشد.

وی کتابخانه گردی را عامل مهمی در آگاهی بخشی مسئولان دانست تا هریک از آنها به عنوان یک مروج بتوانند کتابخوانی را در بین مردم، خانواده و همکاران خود گسترش دهند و عادت به مطالعه را در آنان ایجاد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین فولادی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بندر لنگه با حضور در کتابخانه مرکزی شهرستان بندرلنگه ضمن تأکید بر اهمیت کتاب و کتابخوانی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری بیان کرد: «اگر مردم جامعه با کتاب و کتابخوانی انس بگیرند و برای پیدا کردن جواب سؤالات شان به کتاب ها مراجعه کنند، عالم دیگری خواهند داشت».

وی اجرای طرح هایی همچون کتابخانه گردی را ابزار مفید و مؤثری در جهت شناساندن جایگاه کتابخانه‌های عمومی به همگان عنوان کرد و افزود: متأسفانه در حال حاضر، بخش اعظم وقت مردم به استفاده از فضای مجازی اختصاص یافته است و از کتاب و کتابخوانی غافل شده اند و چه بسا افرادی باشند که از ارزش و اهمیت کتاب بی اطلاع باشند و اجرای چنین طرح هایی می تواند آنان را با نقش و جایگاه کتاب در سعادت جامعه آشنا سازد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بندر لنگه در ادامه به اهمیت مأنوس کردن کودکان به کتاب اشاره کرد و افزود: کتابخوانی باید از دوران کودکی نهادینه شود و فردی که از دوران خردسالی با کتاب انس گرفته باشد، هیچ مانعی نمی‌تواند او را از کتابخوانی دور کند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: