کد خبر: 39181
تاریخ انتشار: شنبه, 25 اسفند 1397 - 13:18

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه عمومی شهید بهشتی در تهران بازگشایی شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران
 کتابخانه عمومی شهید بهشتی شهرستان بهارستان با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران و مسئولان شهرستان بهارستان بازگشایی شد.
کتابخانه عمومی شهید بهشتی در تهران بازگشایی شد

به گزارش لیزنا، آیین بازگشایی کتابخانه عمومی شهید بهشتی شهرستان بهارستان با حضور پدر و مادر شهید آقابیوک میرزایی، علی نیکنام، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران؛ مجید سلیمان پور، فرماندار شهرستان بهارستان، مسئولان، کتابداران و جمعی از علاقه مندان روز سه شنبه ۲۱ اسفندماه، برگزار شد.

در ابتدای این مراسم فرماندار بهارستان و مدیرکل کتابخانه های استان تهران از پدر و مادر شهید آقابیوک میرزایی تجلیل به عمل آوردند.

سلیمان پور، فرماندار شهرستان بهارستان با تقدیر از نگاه ویژه نهاد کتابخانه های عمومی کشور و تشکیل نشست فوق العاده شورای معاونین جهت بازسازی، تعمیر و تجهیز کتابخانه های شهرستان، گفت: به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، ۵ باب کتابخانه عمومی تعمیر، تجهیز و  بازگشایی شد. این اقدامات بسیار ارزشمند است و باید پیگیری شود. راه اندازی کتابخانه یک کار است و پرورش کتابخوان کاری دیگر؛ کتابخانه و مسجد زمانی کارکرد خواهد داشت که مراجعه کننده داشته باشند؛ نهاد کتابخانه ها فضای مناسب را ایجاد کرده و حال نوبت شما مسئولان است که در راستای ترویج کتابخوانی و مراجعه مردم به این کتابخانه ها اقدامات شایسته انجام دهید.

فرماندار بهارستان تاکید کرد: موضوع دیگر بحث سخت افزار است که باید با جدیت پیگیری شود و اعضای شورای شهر، شهردار و مدیران شهر باید در این زمینه فعال باشند.

در ادامه این مراسم علی نیکنام ضمن تشکر از همکاری خوب فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان گفت: در سال ۹۶ در این شهرستان یک کتابخانه راه اندازی کردیم. در سال جاری نیز، ۵ کتابخانه شهری و یک کتابخانه روستایی راه اندازی شد. امیدوارم در سال آینده به ویژه در حوزه اشاعه فرهنگ کتابخوانی، اقدامات موثرتری انجام شود.

نیکنام با بیان اینکه عضویت در کتابخانه های شهرستان بهارستان رایگان است، گفت: با توجه به شرایط منطقه برای تشویق اهالی، عضویت در کتابخانه های شهرستان بهارستان رایگان است. این رویکرد در شهرستان با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

وی با اشاره به تأثیر اشاعه فرهنگ کتابخوانی بر کاهش آسیب های اجتماعی اظهار داشت: تمامی نهادهای فرهنگی و دولتی باید در این زمینه تلاش خود را انجام دهند؛ بر همین اساس دوره نخست کارگاه های آموزشی شهرستان بهارستان به دنبال برگزاری نخستین نشست فوق العاده شورای معاونین نهاد در این شهرستان در پنج دوره با عنوان های «پیشگیری از طلاق» با تدریس محمود گلزاری، استاد دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، دوره آموزشی «شادی افزایی، غم زدایی» با تدریس مهدی ملک محمد و کارگاه آموزشی «مدیریت استرس» در مرداد ماه سال جاری برگزار شد. دور دوم کارگاه های آموزشی ویژه اعضای کتابخانه های عمومی شهرستان بهارستان نیز با عنوان «کارگاه‌های خودتوانمندسازی و مشاوره برای کاربران کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهارستان» با حضور اساتید برجسته حوزه روان شناسی در شش ماه دوم سال جاری به صورت رایگان برگزار شد.

وی افزود: آموزش هنرهای کاربردی ویژه کودکان و آموزش مهارت های زندگی «بازی و زندگی» دوره هایی است که در سطح کتابخانه های استان انجام شده است.

در این مراسم مژگان داداشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهارستان، سید محسن موسوی بخشدار بوستان و علی اسدی رئیس شورای شهر گلستان گزارشی از فعالیت های خود ارائه کردند.

در پایان این مراسم، مسئولان از بخش های مختلف کتابخانه بازدید کردند و با خدمات متنوع آن آشنا شدند.

پس از آیین بازگشایی کتابخانه عمومی شهید بهشتی شهرستان بهارستان، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان برگزار شد. راه اندازی و معرفی ۹ باب کتابخانه در سال ۹۸ در بخش های بوستان، گلستان و صالحیه شهرستان بهارستان از مصوبات این جلسه بود.

گفتنی است شهرستان بهارستان دارای ۸ باب کتابخانه نهادی است و کتابخانه شهید بهشتی با اعتباری بالغ  بر ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، با متراژ ۴۴۰ مترمربع پس از ۴ ماه تعمیرات اساسی و نوسازی آماده بهره برداری شد.

کتابخانه شهید بهشتی در سال ۱۳۸۰ احداث شده و در حال حاضر پس از بازسازی اساسی با میانگین ۸۱۷ عضو فعال و بیش از ۱۵ هزار جلد کتاب، دارای بخش های مختلف از جمله مخزن اصلی و مرجع، سالن های مطالعه مجزا، کودک، نشریات و بخش های رفاهی و خدماتی است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: