کد خبر: 39334
تاریخ انتشار: یکشنبه, 25 فروردين 1398 - 10:20

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی با فرماندار شهرستان بجنورد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی
 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی در دیدار با فرماندار شهرستان بجنورد خواستار پیگیری رفع مشکلات کتابخانه‌های مرکز استان شد.
دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی با فرماندار شهرستان بجنورد

به گزارش لیزنا، علی‌محمد جهانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با هدف رسیدگی و رفع مشکلات  کتابخانه های  مرکز استان با محمود ثمینی، رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی و فرماندار شهرستان بجنورد در محل فرمانداری بجنورد دیدار و گفتگو کرد.

محمود ثمینی در این دیدار ضمن تأکید بر اهمیت و نقش و جایگاه کتابخانه ها در رشد و توسعه پایدار کشور عنوان کرد: کتابخانه های روستایی در ترویج آگاهی و توسعه فرهنگی یک روستا نقش بسیار مهمی ایفا می کنند و پیوندی ناگسستنی با فعالیت های آموزشی و ترویج مقوله های فرهنگی و تعالی فکر و اندیشه دارند. هر آنچه به تقویت مبانی فکری و فرهنگی و تعالی توده های روستایی کمک کند، حائز اهمیت است و این موضوع نقش و اهمیت کتابخانه های روستایی را مشخص می کند.

ثمینی گفت: کتابخانه های روستایی با گذر از روزهای محرومیت شدید به وضعیت بهتر رسیده اند. به ویژه در چند سال اخیر با نگاه ویژه و همت مضاعف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، تحول و دگرگونی شگرفی در حوزه کتابخانه های روستایی رخ داده است.

وی یادآوری کرد: با وجود کتابخانه های عمومی در روستا بذر آگاهی و علاقه به مطالعه را می توان در وجود کودکان روستا و یک نسل کاشت و از بسیاری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی در جامعه جلوگیری کرد. به حول و قوه الهی با تلاش مضاعف دستگاه های متولی و پیگیری ما در فرمانداری شهرستان بجنورد این کتابخانه ها در بهار امسال شکوفا می شود.

علی محمد جهانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی نیز  با تقدیر از مساعدت‌های ثمینی در راه اندازی کتابخانه مرکزی بجنورد و برگزاری مرتب جلسات انجمن شهرستان بیان کرد:  در حال حاضر ۲۷ کتابخانه ثابت و سیار در خراسان شمالی وجود دارد که تعداد  ۲۶ کتابخانه نهادی، یک کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه سیار است.

جهانی با بیان اینکه سال گذشته سه کتابخانه روستایی به تعداد کتابخانه های استان افزوده شد، تصریح کرد: کتابخانه روستای جوشوقان اسفراین، کلاته ابریشم راز جرگلان و مراد باتجربه در غلامان در سال گذشته افتتاح شد و امید به خدا در بهار امسال با مساعدت فرمانداری شهرستان بجنورد و کمک های نهاد، کتابخانه های روستایی بیدک، چناران شهر، ارکان و قلعه جق در این شهرستان به بهره برداری خواهند رسید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: