کد خبر: 39602
تاریخ انتشار: سه شنبه, 17 ارديبهشت 1398 - 15:14

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه مرکزی شهرستان بندر لنگه بازگشایی شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان
کتابخانه مرکزی شهرستان بندرلنگه طی آیینی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان و جمعی از مسئولان بازگشایی شد.
کتابخانه مرکزی شهرستان بندر لنگه بازگشایی شد

به گزارش لیزنا، طی آیینی با حضور حجت الاسلام و المسلمین جواد رکنی، امام جمعه بندرلنگه؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد ذاکری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، محمد نیکویی، فرماندار بندرلنگه؛ خلیل محامدی، معاون سیاسی و اجتماعی بندرلنگه؛ سعید شادمانی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان و جمعی از کارشناسان ستادی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، کتابخانه مرکزی این شهرستان بازگشایی شد.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از شروع به کار این کتابخانه، بیان کرد: امید است کودکان، دانش آموزان و نوجوانان ما به کتاب، کتابخوانی و مراجعه به کتابخانه ها تشویق شوند؛ چراکه کتاب، بهترین دوستی است که می تواند برای فرزندان ما، موفقیت و آینده درخشانی را به ارمغان آورد. کتاب، یاری مهربان است که می تواند دوستان خود را به مقصد برساند.

امام جمعه بندرلنگه در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تمامی مسئولان استانی و شهرستانی، گفت: امیدوارم این کار پر خیر و برکت موجبات رشد و شکوفایی مردم منطقه را فراهم آورد و همچنین امیدوارم تعداد کتابخانه‌های عمومی و منابع کتابخانه‌ها و به تبع آن اعضای کتابخوان افزایش یابد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان در این آیین، کتاب را درمانگاه روح دانست و بیان کرد: کتاب می‌تواند نقش اساسی در سلامت جسم و روح انسان ایفا کند، غم و اندوه را از انسان بزداید و به او تسلی و آرامش بخشد.

وی با بیان اینکه سرانه مطالعه از شاخص های توسعه یافتگی است، افزود: نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه در کشور نیاز به تلاش، برنامه ریزی و حمایت مسئولان و مردم دارد و از کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از ارکان تأثیرگذار در ارتقای سطح فرهنگی باید به خوبی حمایت شود تا در انجام وظایف خود که در نهایت به نفع فرهنگ جامعه است، موفق باشند.
وی نیازسنجی در انتخاب منابع کتابخانه‌ای را موجب جذب کتابخوانان دانست و گفت: کتاب‌های موجود در قفسه‌های کتابخانه‌ها باید متناسب با نیازهای مردم هر منطقه باشد و این امر می‌تواند به ارتقای سرانه مطالعه منجر شود
.

حجت الاسلام و المسلمین ذاکری  بر اهمیت کتابخانه سازی تأکید کرد و ادامه داد: باید در استان هرمزگان در دو حوزه کتابخانه سازی و کتابخوانی پیش قدم باشیم و ثواب ساخت کتابخانه سازی، کمتر از ساخت مسجد نیست؛ چرا که کتابخانه‌ها به عنوان کارخانه‌های انسان سازی عمل می کنند و می‌توانند انسان های سالم و فرهیخته‌ای را در دامان خود پرورش دهند.

وی کتابخانه مرکزی بندر لنگه را از زیباترین و مجهزترین کتابخانه‌های عمومی استان دانست که با زیربنای ۱۰۰۰ متر مربع و هزینه‌ای بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال ساخته و تجهیز شده است.

فرماندار بندرلنگه نیز بیان کرد: افتتاح کتابخانه های عمومی، از پروژه های خوشایندی است که باعث ایجاد نشاط و امید در دل مردم به خصوص دانش آموزان و دانشجویان می شود.

وی با اشاره به ضرورت وجود کتابخانه مرکزی در شهرستان بندرلنگه، بیان کرد: شهرستان بندرلنگه با داشتن ۲۱۶۳۳ نفر جمعیت باسواد و تعداد زیادی دانش آموز و دانشجو و نخبه های علمی و همچنین مردم کتاب دوست و اهل مطالعه، به چنین مکان فرهنگی نیاز داشت که بحمدالله این مهم به وقوع پیوست.

گفتنی است در پایان مسئولان از بخش های مختلف کتابخانه بازدید کردند و با خدمات این مرکز آشنا شدند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: