کد خبر: 39626
تاریخ انتشار: یکشنبه, 22 ارديبهشت 1398 - 13:32

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست هم اندیشی شهرداران با مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

منبع : روابط عمومی کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با شهرداران استان در خصوص لزوم توسعه همکاری ها و پرداخت به موقع سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی گفتگو کرد.
نشست هم اندیشی شهرداران با مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

 به گزارش لیزنا، نشست هم اندیشی شهرداران استان با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با هدف توسعه همکاری ها در جهت تسهیل پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی ۱۹ اردیبهشت ماه در فرمانداری شهرستان گچساران به میزبانی شهرداری و شورای اسلامی شهر دوگنبدان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، پژمان کلانتری،  مشاور امورحقوقی عمرانی استانداری استان گفت: این جلسه در واقع یک نشست هم اندیشی برای تعامل بیشتر با شهرداران به منظور پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی است. مطمئن باشید شما به عنوان یک شهردار هرچه برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرتان تلاش کنید به توسعه همه جانبه فرهنگ و به ویژه مطالعه کتاب کمک و برای فرهنگ شهر هزینه کرده اید و باعث کاهش آسیب های اجتماعی در شهر خواهید شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این جلسه اظهار داشت: کتابخانه های عمومی نهاد عمومی غیر دولتی هستند که بر اساس قانون، شهرداری ها مکلفند نیم درصد از در آمد خود را به این نهاد بپردازند و البته با توجه به مشکلات شهرداری ها ما بنا را بر تعامل و همکاری نهاده ایم و امیدواریم که شهرداران با جدیت بیشتری در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی همیار و همراه ما باشند.

یاسر رحیمیان تصریح کرد: کار فرهنگی، کاری پرهزینه و خروجی و نتایجه آن هم در درازمدت به دست می آید. همانطور که شهرها گسترش پیدا می کنند، هزینه برای فرهنگ سازی نیز بالاتر می رود و کار مسئولان هر شهر را دشوارتر می کند. باید برای مقابله با مشکلات حاشیه نشینی شهرها و  نیز آثار مخرب جنگ نرم دشمنان در فضاهای مجازی و شبکه اجتماعی هزینه کرد، که ترویج فرهنگ مطالعه کتاب یکی از بهترین راهکارها است. نهاد کتابخانه های عمومی با راهکارهای فرهنگی کم هزینه و برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی در کتابخانه های عمومی نظیر معرفی کتاب و منابع مطلوب و اثر گذار، نشست های کتابخوان و جمع خوانی ها، توجه ویژه به کودکان و نوجوان با راه اندازی بخش های کودکان در کتابخانه های عمومی سهم قابل قبولی، برای مقابله با جنگ نرم دشمنان داشته است و بنده به عنوان یک مسئول فرهنگی در این استان، از شما شهرداران استان می خواهم که در بحث فرهنگ با کتابخانه های عمومی همکاری و تعامل بیشتری داشته باشید.

در این نشست شهرداران شهرهای استان ضمن ارائه نقطه نظرات خود، در خصوص پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی استان طبق قانون و همچنین اهدای زمین و فضا جهت ساخت کتابخانه های عمومی قول مساعد دادند.
گفتنی است، در پایان این جلسه مقرر شد ظرف چند روز آینده نشستی با حضور شهرداران، کارشناس حقوقی و کارشناس مشارکت ها و شهرداری های کتابخانه های عمومی در خصوص بررسی وضعیت پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه ها برگزار شود.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: