کد خبر: 40269
تاریخ انتشار: دوشنبه, 15 مهر 1398 - 12:41

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

آبان 98

کتابخانه عمومی جنت مکان گتوند افتتاح می شود

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان
منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گتوند از افتتاح کتابخانه عمومی شهر جنت مکان خبر داد.
کتابخانه عمومی جنت مکان گتوند افتتاح می شود

 به گزارش لیزنا، چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گتوند با حضور منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان؛ سهراب گیلانی، نماینده مردم گتوند و شوشتر در مجلس شورای اسلامی؛ عبدالرضا احسانی نیا، فرماندار شهرستان گتوند و همچنین اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گتوند در فرمانداری شهرستان برگزار شد.

در این جلسه، عبدالرضا احسانی نیا، فرماندار شهرستان گتوند با اشاره به تأثیر مطالعه در رشد و پیشرفت جامعه، گفت: خواندن و مطالعه هر جامعه ای را به سمت پیشرفت سوق می دهد و شهرستان گتوند با وجود کتابخانه های عمومی قطعاً در مسیر رشد قرار می گیرد.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده در خصوص کتابخانه های عمومی،‌ گفت: جلسه انجمن کتابخانه های عمومی، جلسه ای کاملا فرهنگی است. پروژه های نیمه تمام شهرجنت مکان و سماله با پیگیری های مستمر تا پایان سال به بهره برداری می رسد. روستاهایی فاقد کتابخانه با جمعیت بالا وجود دارد که باید خدمات کتابخانه ای را برای آن ها نیز برنامه ریزی کرد.

منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان به مشکلات کتابخانه های عمومی شهرستان گتوند اشاره کرد و گفت: نبود اعتبارات لازم جهت تکمیل پروژه های در حال احداث یکی از چالش های است که در حال حاضر در شهرستان وجود دارد. از سال ۹۳ پروژه احداث کتابخانه در شهرهای سماله و جنت مکان آغاز شد که متاسفانه بدلیل نبود اعتبارات لازم این پروژه های نیمه کاره رها شدند. در حال حاضر با همدلی و همراهی مسئولان استان پروژه کتابخانه های عمومی در شهرستان به پیشرفت ۱۰۰ درصد رسیده است. کتابخانه عمومی شهر جنت مکان در هفته کتاب و کتابخوانی به بهره برداری می رسد.

وی افزود: مشکلات متعدد کتابخانه های عمومی در سال های گذشته ونبود اعتبارات لازم باعث فرسودگی تجهیزات کتابخانه های عمومی شده است که با برنامه ریزی های صورت گرفته مشکلات این کتابخانه ها نیز برطرف خواهد شد. 

رستمی به شاخص های کتابخانه های عمومی شهرستان گتوند اشاره کرد و گفت: به ازای هر ۲۵ هزار نفر در شهرستان ۴ باب کتابخانه عمومی و به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت در شهرستان گتوند ۴ مترمربع فضای کتابخانه ای وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ادامه داد: به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت شهرستان ۱۰۷ جلد کتاب وجود دارد که این شاخص از میانگین استانی بالاتر است و ۳ درصد مردم گتوند عضو کتابخانه های عمومی هستند.

یادآورمی شود، پس از اتمام جلسه انجمن، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان از کتابخانه های عمومی و پروژه های در حال احداث شهرستان بازدید کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: